کرج - ‏فاز دوم پالایشگاه غلات البرز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دبیر شورای امنیت ملی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار البرز افتتاح شد.

فاز دوم پالایشگاه غلات البرز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رییس هیات مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر صبح امروز دوشنبه در آئین افتتاح این پالایشگاه، با اشاره به نوآوری های این صنعت گفت: بهره برداری از  فن آوری «های فروکتوز» در این پالایشگاه نقش چشمگیری در صادرات شیرین کننده ها خواهد داشت.

مرتضی سلطانی افزود: بهره گیری از دانش روز و به کارگیری نیروهای دانش محور از جمله ویژگی های بارز گروه زر است که در حوزه توسعه دانش این مجموعه اهتمام ویژه ای صورت گرفته است.

مدیر عامل پالایشگاه غلات زر راه اندازی نخستین تصفیه خانه مدرن صنعتی را یکی از مهمترین گام های این شرکت در راستای حفظ محیط زیست بیان کرد و گقت: این پالایشگاه با همت دانشمندان ایرانی طراحی و راه اندازی شده است.

سلطانی اضافه کرد: ده ها مجموعه تولیدی به فراخور زمان در پالایشگاه غلات ساخته خواهد شد که افتخاری برای تولید و صنعت این کشور است.

وی گفت: با تکمیل نهایی پالایشگاه غلات زر در نهایت برای ۳ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

مدیر عامل پالایشگاه غلات زر نیز در این مراسم افزود: تصفیه خانه بیولوژیک پالایشگاه غلات زر تصفیه خانه ای منحصر به فرد است که پساب حاصل از شستشوی مواد اولیه ورودی پالایشگاه را بازیافت و برای مصارف کشاورزی و بیو گاز مورد استفاده قرار می دهد.

امینی با اشاره به اینکه این تصفیه خانه به روش بی هوازی بوده و گاز متان تولید میکند، گفت: در حال حاضر این گاز انرژی وسوخت مورد نیاز فرآیندها و بخش اداری تصفیه خانه را تامین می کند که با کلنگ زنی نیروگاه بیوگازی توسط مقامات عالی کشور در آینده ای نه چندان دور با تاسیس این نیروگاه ۱۰ هزار کیلو وات برق نیز تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.