اهواز- کلنگ بهترین ورزشگاه آسیا چندین سال است که به زمین خورده اما انگار پایان کار ورزشگاه هم به زمین خورده است که حتی برنامه رسانه ملی نیز نتوانست برای آن کاری کند...

رویای شیرینی که تعبیرش تلخ شد/ پایان ورزشگاه فولاد در هاله ای از ابهام

قدس آنلاین- گروه استانها-  طیبه قاسمی؛ حرفه ای ترین و پیشرفته ترین باشگاه ورزشی شاید نیوکمپ بارسلون را به ذهن آورد، اما ابتدای ۹۶ خبر دادند در اهواز ایران هم ورزشگاهی حرفه ای و پیشرفته به اتمام رسیده است، رسانه های خوزستانی با افتخار تیتر زدند؛ ورزشگاه فولاد یک گام به سمت حرفه ای شدن  و الگویی برای سایر ورزشگاه ها! یا فولاد آره نا، رویایی که به زودی تعبیر می شود، اما سال رو به پایان است و هنوز خبری از تعبیر این رویا نیست!

رویای شیرینی که سرمربی تیم فولاد را هم تحت تاثیر قرار داده بود که شهریور ماه در ورزش ۳ گفته بود؛ از نیم فصل تیم به ورزشگاه تازه تاسیس فولادی منتقل می شود؛ از زمانی هم که جواد خیابانی پشت تریبون ملی به طور رسمی به مردم خوزستان برای به راه افتادن ورزشگاه فولاد تبریک گفت؛ چند ماه دیگر می گذرد، کلنگ بهترین ورزشگاه آسیا چندین سال است که به زمین خورده اما انگار پایان کار ورزشگاه هم به زمین خورده است که حتی برنامه رسانه ملی نیز نتوانست برای آن کاری کند و با وجود اینکه میان شور و شعف شهروندان اهوازی با اطمینان خبر از پایان کار آن را دادند، وقتی این کار صورت نگرفت به راحتی از آن گذشتند انگار نه انگار!  

خودشان را به همان کوچه علی چپی زدند که مسئولان این طرح زده‌اند،  فراموش کرده‌اند میلیارد ها پول گوشه ای از اهواز خاک می‌خورد، ناگزیرم بنویسم در شهری که فوتبال جزیی از زندگی مردم است با اوضاع اینچنینی طبیعی است، مسئولان باشگاهی اش با افتخار بگویند برای ما بنویسید حاضر به پاسخگویی نیستیم، فوتبال خانه‌ای در سکوت سالها را هدر می دهد تا مبادا مطالبه ای خاطر عده ای را مکدر کند.

وعده ی پایان سال

یکی از مسئولان باشگاه فولاد خوزستان که حاضر نیست نامی از او برده شود با اشاره به اینکه در واقع پروژه مربوط به شرکت فولاد است، عنوان می کند: این ورزشگاه هنوز قابل استفاده نیست، متولیان مربوطه برای اتمام آن عزم خود را جزم کرده اند اما خورده کاری آن باقی مانده است.

پیگیری برای پروژه های خصوصی وجود ندارد

این شخص با بیان اینکه طبق گفته مدیران، پروژه قرار بود آخر امسال تمام شود، اظهار می کند: این کار احتمال زیاد تا ابتدای فصل آینده پایان می پذیرد، به  دلیل خصوصی بودن پروژه ها زمان زیادی برای آماده شدن لازم است و قابل بهره برداری شدن آنها بستگی به مسئول پروژه‌ها نیز دارد، ارگانی نیز پیگیر نیست که پروژه های خصوصی چه زمانی تکمیل می شوند.

پاسخگوی برنامه «نود» هم نبودیم

او عنوان می‌ کند: در ارتباطی که با مدیر پروژه داشتم وی گفت: حتی برنامه «نود» و «فوتبال تا فوتبال» خواسته اند گزارشی در این ارتباط تهیه کنند و ما موافقت نکردیم، فعلاً اجازه هیچ گزارشی درباره ورزشگاه به هیچ نهادی نمی‌دهیم!

او ادامه می دهد: تمام تلاش خود را به کار می بریم تا این فصل ورزشگاه آماده شود اما این پروژه به شرکت فولاد ارتباط دارد و آنها چون نمی خواهند پاسخگو باشند شما را به ما پاس می‌دهند در هر صورت اجازه پاسخ به من نداده اند.

این مدیر در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین که می پرسد، سرمربی فولاد گفته بود این تیم به ورزشگاه منتقل می‌شود نیم فصل دوم شروع شده اما چنین اتفاقی نیفتاده بیان می کند: قسمت های زیادی از پروژه انجام شده اما خورده کاری هایی مانده که معمولاً زمان‌بر است و شاید تا آخر امسال آماده شوند، ورزشگاه برای انجام بازی ها مناسب نیست چون چمن زمین فوتبال زمان زیادی برای  بهره برداری نیاز دارد، ضمن اینکه پارکینگ آن نیز هنوز آماده نیست و به فصل آینده می‌رسد.

اجازه دادن اطلاعات را ندارم

او دلیل معروف شدن این ورزشگاه به فولاد آره نا را شباهت آن به «آره نا» می داند و خاطر نشان می کند: این ورزشگاه اختصاصی فولاد خوزستان ساخته شده است که ۳۰ هزار نفر  گنجایش دارد و فقط مخصوص فوتبال است، و یکی از مشخصه های آن فاصله کم جایگاه تماشاگران تا زمین مسابقه می باشد.

مدیر پروژه فولاد پاسخ خبرنگار قدس را به فروغی نیا می سپارد اما وقتی برای پاسخ گرفتن چند روز با مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان تماس می گیرم جوابی دریافت نمی کنم، بنابراین دوباره به مدیر پروژه متوسل می شوم، او می‌گوید : دقیقاً مشخص نیست پروژه کی تمام شود، مابه جد مشغول کار هستیم، اما اطلاعات تئوری را مدیرعامل شرکت باید ارائه دهد.

وقتی به او می‌گویم مگر شما مدیر پروژه ی فولاد نیستید؟ عنوان می کند: مدیر پروژه هستم اما اطلاعاتی نمی‌توانم بدهم.

مسولان مورد نظر پاسخگو نمی باشند

او در جواب اینکه از چه کسی باید اطلاعات بگیرم، تاکید می کند: به مدیر روابط عمومی باشگاه فولاد مراجعه کنید، من مجاز نیستم در این مورد صحبت کنم، شما خوب می‌دانید که اطلاعات باید از طریق مدیر روابط عمومی گرفته شود و وقتی مدیر روابط عمومی گوید با من نیست یعنی نمی خواهد جواب بدهد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر اینکه به طور میانگین چه زمانی کار تمام می شود؟ اذعان می کند: کارهای کلی تمام شده و تا پایان ماه کارهای ساختمانی که به ما مربوط است، پایان می‌یابد. و دوباره از خبرنگار این واحد می خواهد این صحبت ها از جانب او نوشته نشوند.

اژدری مدیرعامل باشگاه فولاد نیز از طریق روابط عمومی خود با بیان اینکه از جانب ما نقل قول ننویسید! تاکید می کند: از جانب باشگاه فولاد بنویسید پاسخگو نبودند!

راستش در ابتدا می خواستم قید دو ماه وقتی که برای تهیه این گزارش صرف کرده ام را بزنم و مثل همه عطای آن را به لقایش دهم، اما شاید برای مردم کشورم هم جالب باشد بدانند هیچ مقام مسئولی در پروژه ورزشگاه فولاد خوزستان حاضر نشد جواب یک سوال عادی اتمام آن را بدهد، شاید به این دلیل که در ایران وقتی پروژه ای به بخش خصوصی واگذار می شود، هیچ قانون خاصی برای پیگیری آن وجود ندارد و این می شود که پروژه ها سالها پا در هوا می مانند، این است که بسیاری آنقدر سرمایه از این پروژه ها می برند که  پایانی ندارد، این است که تا دلتان بخواهد مدیر بی مسئولیت داریم  و این است که اختلاس واژه شناخته شده حتی برای کودکان ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.