کرج- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با بیان اینکه ۲ میلیون نفر دراین استان به اینترنت دسترسی دارند گفت: از حیث میزان ضریب نفوذ اینترنت، البرز در رتبه دوم کشور جای گرفته است.

۲ میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا حمیدی عصر امروز دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار و معاون علمی رئیس جمهور برگزار شد اظهارکرد: استان البرز از نظر شاخصه ‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است و این رتبه تا پایان سال جاری به رتبه سومی ارتقا پیدا می کند.

وی از راه اندازی اولین سامانه استعلام الکرونیکی بین دستگاهی در استان البرز خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه زمان پاسخگویی به استعلامات از ۴۰ روز به ۱۳ روز کاهش پیداکرده است.

حمیدی، البرز را اولین استان کشور در ارائه اینترنت پرسرعت فیبر نوری عنوان کرد و گفت: بیش از ۵ میلیون سیم کارت در البرز توزیع شده است که حدود ۸۰ درصد یعنی۴ میلیون آن فعال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با بیان اینکه از آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان در زیرساخت‌های ارتباطی استان سرمایه ‌گذاری شده است افزود: در دهه فجر امسال ۷ پروژه در حوزه ارتباطات با ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌ برداری می رسد.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود سهم بخش «آی سی تی» در اقتصاد استان البرز را یک هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان ۳.۵ درصد از این بخش را شامل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.