زاهدان- رئیس پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز چهارشنبه وزش باد در شهرهای شمال استان شدت گرفته و موجب بروز گردوخاک می‌شود.

 پیش‌بینی وزش باد و گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین،علی ملاشاهی اظهار داشت: وزش باد و گردوخاک در شهرهای شمال استان در سه روز پایانی هفته تشدید می‌شود.

رئیس پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: تا روز سه شنبه در سطح استان وزش باد قابل توجه نیست ولی از روز چهارشنبه در شهرهای شمال استان وزش باد شدت می‌گیرد و موجب بروز گردوخاک می‌شود.

ملاشاهی در بخش دیگری از ورود ابر به استان خبر داد و گفت: از اواخر وقت امروز و تا پایان هفته رشد ابر در سطح استان ادامه دارد.

وی در ادامه به تدوام یخبندان شبانه در نواحی مرکزی و برخی نقاط شمالی و جنوب شرق استان اشاره کرد و افزود: روند تغییرات دمایی در سطح استان تا صبح روز پنج شنبه این هفته افزایشی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در مورد وضعیت دمایی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته راسک با بیشینه دمای ۲۷.۷  درجه سلسیوس گرمترین شهر و زاهدان با کمینه دمای ۵.۴- درجه سلسیوس سردترین شهر استان بوده است.

ملاشاهی ادامه داد: صبح امروز دمای هوای شهرهای زاهدان، نصرت‌آباد، زابل، هامون، خاش، سراوان، سوران و مهرستان زیر صفر درجه بوده است.

رئیس پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: دیروز نیز دمای هوای زاهدان، نصرت‌آباد، زابل، هامون، زهک، خاش، میرجاوه، سراوان، مهرستان و سوران زیر صفر درجه بوده است.

وی گفت: افرادی که در حال اجرای عملیات عمرانی، بتن‌ریزی و ساخت وساز هستند تا زمان ادامه یخبندان در شهرهای استان جوانب احتیاط را رعایت کنند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.