گرگان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان از تهیه یک هزار تن سیب و پرتقال شب عید در گلستان خبر داد و گفت: برای میوه شب عید هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

تهیه یک هزار تن سیب و پرتقال شب عید در گلستان

به گزارش قدس آنلاین  محمود ربیعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این نوید را به مردم استان می‌دهم که برای میوه شب عید در استان هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: یک هزار تن سیب و پرتقال شب عید در گلستان خریداری شده که ۶۰۰ تن پرتقال تولید شده در استان و ۴۰۰ تن سیب دماوند خریداری شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با تشریح وظایف آن معاونت و اشاره به اینکه برخی به اشتباه و یا به دلیل ناآگاهی توسعه مباحث زیربنایی را وظیفه این معاونت می‌دانند، خاطرنشان کرد: مسائلی مثل راه آهن گرگان به مشهد مقدس، توسعه آشوراده و یا ایجاد منطقه آزاد در حوزه وظایف این معاونت نیست و زمانی ما وارد عمل می شویم که سرمایه‌گذار جذب شده و باید عقد قرارداد صورت گیرد و سرمایه‌گذار مستقر شود.
ربیعی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و منطقه و لزوم ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای رونق اقتصادی استان گفت: امسال در افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر بخش خصوصی نقش مهم و موثری داشت به صورتی که از یک هزار و ٨٠١ پروژه عمرانی و اقتصادی ٨٦١ پروژه در حوزه اقتصادی بوده و حدود ٥٠ درصد آن با اعتبار بخش خصوصی انجام شده است که میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۲۶۴ میلیارد تومان است.
وی به سرمایه‌گذاری بخش دولتی در پروژه‌های اقتصادی دهه فجر اشاره کرد و گفت: در دهه مبارک فجر سال آینده به طور قطع سهم بخش خصوصی از دولت بیشتر خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تصریح کرد: در دهه فجر امسال، ۹۰ درصد پروژه‌ها افتتاح است و ۱۰ درصد آن به کلنگ‌زنی اختصاص دارد و سیاست بر این است که کلنگ‌زنی‌ها کمتر باشد و به سمت افتتاح و اتمام پروژه‌ها حرکت کنیم.
ربیعی با ارائه گزارش عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان اظهار کرد: یکی از اعتباراتی که در بند «الف» و «ب» تبصره ۱۸ دیده شده، میزان یک و نیم میلیارد دلار اعتباری است که دولت از صندوق توسعه ملی برای توسعه اقتصادی به استان‌ها اختصاص داده است.
وی افزود: برای استان گلستان در مجموع پیش‌بینی شد که یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌توانیم برخوردار شویم و در حال حاضر نیز در استان مشکل نقدینگی در این عرصه نداریم و اینگونه نیست که کسی با پروژه و واحد اقتصادی به استانداری مراجعه کند و ما به دلیل نداشتن نقدینگی و اعتبار پاسخ منفی در حمایت بزنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تاکید کرد: بخشی از این اعتبار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دیده شده که براساس آخرین گزارشی که امروز دریافت کردم استان گلستان در این حوزه در جایگاه ۱۲ کشور است.
ربیعی با اشاره به اینکه در این حوزه تا امروز ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شده است، گفت: بخش دیگری از این تسهیلات در حوزه نوسازی و بازسازی بنگاه‌های اقتصادی دیده شده که ما در کشور رتبه هفتم هستیم که ۱۰۳ پرونده در استان تائید شده، ۹ پرونده تسهیلات پرداخت شده و بیش از ۳۰ پرونده نیز آماده پرداخت است و در مجموع در این بخش ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

نقش ۵۰ درصدی بخش خصوصی در افتتاح پروژه‌های اقتصادی دهه فجر
وی متذکر شد: در بخش اشتغال بند «الف» و «ب»، ۳۲۰ میلیارد تومان پرونده آماده در سامانه ثبت و به بانک معرفی شده که در صورت تحقق پرداخت این میزان تسهیلات، یک هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد خواهد شد که بیشتر آن در حوزه گردشگری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در پاسخ به این سوال که در این بخش چه میزان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: میزان تسهیلات پرداخت شده ۳۲ میلیارد تومان است.
ربیعی با تائید اینکه از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتباری که برای استان در نظر گرفته شده تنها ۵۴۷ میلیارد تومان آن به متقاضیان پرداخت شده است، گفت: جلسات شورای هماهنگی بانک‌ها یکبار در هر ماه تشکیل می‌شود و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز به صورت هفتگی تا پایان سال برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به تعهد استان گلستان در حوزه اشتغال گفت: استان گلستان متعهد شده بود که ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل را ایجاد کند که بر اساس آخرین گزارشی که در ۱۴ بهمن ماه جاری دریافت کردم، ۱۷ هزار و ۷۸۸ شغل در استان ایجاد شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال برش شهرستانی نیز در نظر گرفتیم که شهرستان‌های گالیکش، مراوه‌تپه و کلاله به ۱۰۰ درصد تعهدات خود رسیدند و علی‌آبادکتول و بندرترکمن نیز به ۸۰ درصد تعهدات خود رسیده‌اند و تلاش داریم همه شهرستان‌ها به ۱۰۰ درصد تعهدات خود دست یابند.
ربیعی با اشاره به نظارت و پایش دائمی عملکرد شهرستان‌ها در این بخش، متذکر شد: به همین ترتیب برش دستگاهی نیز در استان درنظر گرفته شده که به صورت دائمی نظارت‌ها در حال انجام است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری با قبول این موضوع که برخی از مشاغل فصلی و کوتاه‌مدت نیز در این آمار گنجانده شده، گفت: این وضعیت شاید پنج درصد از این آمار را به خود اختصاص دهد که برای تهیه آمار دقیق از این موضوع، اهرم‌های راستی‌آزمایی دیگری همانند تداوم پرداخت بیمه تامین اجتماعی افراد شاغل شده در این طرح، میزان مصرف آب، برق و گاز واحدهای صنعتی که این افراد در آنجا مشغول به کار شدند و دیگر اهرم‌های راستی‌آزمایی بکارگیری شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان تاکید کرد: تا پایان سال با راستی‌آزمایی و بررسی دقیق این آمارهای اشتغال، عدد رسمی و دقیق آن را اعلام خواهیم کرد.
ربیعی گفت: نکته مهم این است که اعطای مجوز برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی را شروع کار می‌دانیم و برای ما پایداری شغل و تولید مهم است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.