وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سراسری شدن نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور خبر داد و گفت: خدمات انجام شده برای مردم را به درستی به آن‌ها اطلاع رسانی نمی‌کنیم.

بهره برداری سراسری از نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور

قدس آنلاین- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سراسری شدن نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور خبر داد و گفت: خدمات انجام شده برای مردم را به درستی به آن‌ها اطلاع رسانی نمی‌کنیم.

محمدجواد آذری‌جهرمی که دیروز برای بهره برداری از ۷۲۷ طرح مخابراتی به خراسان رضوی سفر کرده بود، در مراسمی که بدین منظور در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه مشهد ویترین نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: باید خدماتی که به این شهر ارائه می‌شود در تراز جمهوری اسلامی و مضجع نورانی رضوی باشد.

وی در بخش دیگری از گفته‌های خود با بیان اینکه برای این شمار طرح، ۳۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: برشمردن این آمار و ارقام خوب است، اما بهتر از آن این است که تأثیر این خدمات را بر زندگی مردم مورد توجه و ارزیابی قرار دهیم.

آذری جهرمی تأکید کرد: نظام رسانه‌ای در دنیا تصویری از کشور ما به جهان ارائه می‌کند و خدمات رسانی خوب به زائران و گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند می‌تواند باطل السحر این تصویر باشد، چون هر کدام از این افراد می‌توانند سفیری برای کشور ما باشند.

وی با بیان اینکه مردم نتیجه اعداد و ارقام ارائه شده در حوزه مخابرات و ارتباطات را در نوروز امسال در مشهد ارزیابی خواهند کرد، افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده بنا داریم از پارک فناوری‌های ارتباطی که طرح بزرگی در کشور است در روز جهانی مخابرات در سال آینده برای استفاده شرکت‌ها و اشتغال‌های نوپا مرتبط با فناوری بهره برداری کنیم که در قالب این پارک شرکت‌هایی با ارزش ۵۰۰ میلیون تومان وارد این پارک خواهند شد و با ارزش حدود ۵ میلیارد تومان از این پارک خارج خواهند شد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از گفته‌های خود با بیان اینکه این وعده را هم به مردم استان می‌دهیم که تا پایان سال جاری، هزار و ۳۳۰ منطقه روستایی در خراسان رضوی همزمان به شبکه ارتباطی همراه اول، ایرانسل و رایتل دسترسی پیدا کنند، افزود: از این تاریخ بهره‌برداری از این شبکه‌های ارتباطی در ۴۵۵ روستا را اعلام کرده و مشکل ارتباطی ۸۶۵ روستای باقی مانده نیز تا پایان سال جاری برطرف خواهد شد.

موضوع فناوری و محیط زیست بخش دیگری از گفته‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را شامل می‌شد. وی با بیان اینکه امروز در رابطه با سلامت در عرصه فناوری اطلاعات دغدغه‌هایی از لحاظ پخش فرکانس‌ها و امواج شبکه موبایل و به خطر افتادن سلامت‌ مردم وجود دارد، تصریح کرد: برای نخستین بار پس از تهران در مشهد موضوع فناوری و محیط ‌زیست مورد توجه قرار گرفته است و در این زمینه هم با همکاری شهرداری مشهد ساماندهی دکل‌های مخابراتی این شهر در دست پیگیری است و در این موضوع هم به جایگاه خوبی رسیده‌ایم.

آذری جهرمی تأکید کرد: چرخه رشد و مطالبه سبب ترقی و پیشرفت کشور می‌شود و باید بدانیم مطالبات برای ما برکت بوده و نباید فراموش کنیم انکار مطالبات برای ما ضرر خواهد بود و رشدی را در پی نخواهد داشت، چون چالش‌ها و تهدیدها می‌توانند به فرصت تبدیل شوند.

در این آیین، همچنین استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه مخابرات و ارتباطات در استان گفت: در دنیای آینده اقتصاد بر بستر فضای مجازی رقم خواهد خورد، پس باید بیش از پیش زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی در استان فراهم شود.

رشیدیان افزود: یکی از وزارتخانه‌هایی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سرعت خوبی به طرح‌های زیربنایی در استان داده وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است که جای قدردانی دارد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.