ایلام- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: در صورتی که در تابستان آینده وضعیت آبی حیات وحش استان مطلوب نباشد، برای حیوانات وحشی، آبشخور ایجاد می  شود.

آمادگی محیط زیست ایلام برای ایجاد آبشخور در حیات وحش

مازیار سلیمان نژاد روز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه در فصل سرد سال مشکل آب برای حیوانات در حیات وحش وجود ندارد، اظهارداشت: اگر در تابستان آینده کمبود آب در منطقه احساس شود، برای حفظ حیات حیوانات وحشی، در مکان های مناسب آبشخور ایجاد و با تانکر به آنها آبرسانی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات و یا کوچ حیوانات در پاییز و زمستان امسال داده نشده است، افزود: خوشبختانه جمعیت کل و بز و قوچ در مناطق مرزی مطلوب است و جمعیت این حیوانات در حیات وحش استان مطلوب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام به حضور ۳ اکیپ دائم گشت زنی در منطقه کولک اشاره کرد و بیان داشت: با حضور این اکیپ ها، از جمعیت جانوران و حیوانات منطقه حفاظت می شود و با شکار غیرمجاز به شدت برخورد می شود.

مازیار سلیمان نژاد با اشاره به جمعیت حیوانات گوشتخوار در حیات وحش استان، ادامه داد: پلنگ، گربه وحشی، جنگلی و کاراکل عمده حیوانات گوشتخوار حیات وحش استان بوده که با استفاده از دوربین های تله ای، گزارشات مردمی و گشت و کنترل مأموران حفاظت محیط زیست، جمعیت آنها رصد می شود و جمعیت طعمه آنها نیز در استان مطلوب است.

وی یادآور شد: گراز از طعمه های پلنگ است که جمعیت این حیوان نیز در عرصه های جنگلی و کوهستانی استان، مطلوب گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.