امنیت امروز کشور محصول تفکر جهادی ومدیریت انقلابی است.پیروزی در دوران دفاع مقدس محصول تفکر جهادی است پیشرفت کشوردر صحنه های علمی محصول تفکر انقلابی است.با ورود تفکر انقلابی ومدیریت جهادی است که دشمن در عرصه نظامی وامنیتی امکان مقابله با ایران وتعدی به این سرزمین را ندارد ودرعرصه اقتصادی هم اگر مدیران جهادی ورود پیدا کنند مسلما مسائل ومشکلات اقتصادی کشور به شدت کاهش می یابد و اصل عدالت اجتماعی در کشور محقق می شود.

امنیت نظامی وارتقاء علمی کشور محصول تفکر انقلابی است/ هر جا تفکر انقلابی را کنار گذاشتیم ضربه خوردیم

قدس آنلاین- دکتر مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تفاوت عنوان جمهوری اسلامی با سایر نظام های سیاسی مطرح شده به قدس آنلاین گفت: عبارت مردمسالاری دینی برترین عبارت جمهوری اسلامی است که در شعار استقلال ازادی جمهوری اسلامی مصداق عینی به خود گرفت. مردمسالاری دینی در حقیقت نظام سیاسی مورد نظر حضرت امام خمینی (ره) بود که امام بعد از پیروزی انقلاب به مردم پیشنهاد دادند در کنار انواع و اقسام نظام های سیاسی اعم از نظام دموکراتیک سیاسی، خلق اسلامی و  گروه های چپ ملی-مذهبی و... که پیشنهاد می شد امام خمینی (ره) گزینه جمهوری اسلامی را مطرح نمودند که مردم  با درصد بالایی شکل نظام سیاسی خود را جمهوری اسلامی انتخاب کردند که همان مردمسالاری دینی است. وی ادامه داد: قابل ذکر است مردمسالاری یا جمهوری یک واژه اضافه شده به دین یا اسلام نیست که تصور شود این دو جدای از هم هستند یا به هم الحاق شده اند بلکه در حقیقت مردمسالاری و جمهوریت  برآمده از دل اسلام است  چرا که رای، نقش و مشارکت مردم جزء اختصاصات اسلام ناب و ویژگی های ذاتی نظام دینی به شمار می رود و اساسا حکومت اسلامی بدون نظر مردم شکل نمی گیرد و قادر به حرکت نیست.

فضائلی در ادامه با اشاره به عدم حضور مردم در مشارکت های سیاسی واجتماعی در دوران پهلوی بیان داشت: اهمیت مردمسالاری دینی زمانی هویدا می شود که مروری بر وقایع و حق انتخاب مردم در دوران منحوس پهلوی داشته باشیم تا متوجه عدم نقش مردم و مشارکت سیاسی آنها قبل از پیروزی انقلاب در صحنه های سیاسی- اجتماعی کشور شویم. حتی زمانی که مردم حق حضور در صحنه را داشتند که یکی از مهمترین این صحنه ها انتخابات بود، به صورت کاملا فرمایشی انجام می گرفت، بنده به این موضوع در یادداشتی که در رسانه ها منتشر کردم به کدهاییمبنی براینکه براساس اطلاعات واسناد موجود رضا شاه  از والیان مناطق مختلف کشور در نامه ای می خواست که تنها کسانی را به عنوان پیروز میدان انتخاباتی اعلام کنند که در لیست مورد نظرشاه قرار داشته باشند! اشاره کردم. این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در صورت عدم ورود اعضای عنوان شده به مجلس والیان مطمئنا مورد غضب اعلحضرت قرار می گیرفتند! در زمان پهلوی دوم نیز مجلس فرمایشی به همین شکل تشکیل می شد وگاها اگر افرادی خلاف میل آنها وارد مجلس می شدند  مجلس منحل می شد یا از عرصه سیاسی به اشکال مختلف خارج می شدند، شاه نیز در یکی از کتابهایش به این موضوع اشاره کرده که انگلیسی ها دادن لیست و انتخاب افراد برای ورود به مجلس را طبیعی عنوان کرده و آن را تایید می کردند. در سایر خاطرات آنها آمده که سفارت خانه های روس وانگلیس هر کدام لیست مورد نظر خود را اعلام می کردند بنابراین مردم در رای گیری ها حضور خاصی نداشتند و دو میلیون نفر طبق اعلام خود رژیم در انتخابات شرکت داشتند، ضمنا اینکه اساس رژیم پهلوی پدر وپسر هر دو براساس کودتا بود نه انتخاب وخواست مردم، بنابراین مردم در انتخاب شاه و در راس حکومت بودنش نقشی نداشتند، آمریکا وانگلیس عهده دار انتخاب حاکم برای ایرانیان بودند.

وی در بیان تفاوت های نظام جمهوری اسلامی با رژیم پهلوی اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حاشیه بودند بعد از ۱۲ بهمن سال ۵۷ اساسا با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی  وارد متن حاکمیت شدند تا آنچه که قبل از انقلاب نچشیده بودند را بچشند، بنابراین  یکی از تفاوتهای اساسی و ساختاری با رژیم منحوس پهلوی و زمان طاغوت آوردن مردم از حاشیه به متن بود. جای افتخار دارد که رای مردم اصل ساختار سیاسی کشور را تشکیل داده و قانون اساسی کشور با رای مردم تایید شده است، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و شورای شهر و بالاترین مقام کشور یعنی رهبر انقلاب با یک واسطه توسط مجلس خبرگان  به صورت های مستقیم یا غیر مستقیم انتخاب می شوند. تفاوت نظام سیاسی اسلامی ایران با  نظام های سیاسی دنیا اعم از نظام های مدعی دموکراسی یا بقیه نظام های سلطنتی سوسیالیستی است که مردم به صورت جدی در آن  نقش و مشارکت دارند.

فضائلی نمونه های تحقق یافته عدالت اجتماعی در ایران را اینگونه عنوان کرد: عدالت اجتماعی ابعاد وسیعی دارد که حوزه های وسیعی از آن در جمهوری اسلامی محقق شده ونمی توان با بی انصافی از آن عبور کرد. یکی از مفاهیم عدالت اجتماعی توزیع متناسب امکانات در سطح کشور است. آقای علم درخاطراتش در آستانه انقلاب در سال ۵۵ به این موضوع اشاره می کند یک درصد مردم (کل کشور یا روستاها) از آب سالم برخوردارند در حالی که ۷۰درصد جمعیت کشور آن زمان در روستا به سر می بردند و  ۳۰درصد در شهرها بودند. ۳درصد روستاهای کشور برق داشتند وبسیاری از مردم  از سایر امکانات رفاهی وبهداشتی برخوردار نبودند در حالی که امروزاکثر قریب به اتفاق نقاط  کشوراز برق، آب، گاز، تلفن واینترنت برخوردار است آیا این برخورداری چیزی جز تحقق عدالت اجتماعی در بسیاری از بخش هاست؟

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: شرایط ایجاد شده در کشور امید به زندگی را ۲۰ سال افزایش داده موضوعی که انقلاب اسلامی افتخار رکوردداری در آن را دارد. گسترش سلامت، افزایش دسترسی به بهداشت، بهبود تغذیه متوسط امید به زندگی را دو دهه افزایش داده وشاخص امید به زندگی را ارتقا داده است. در حوزه سازندگی بسیاری از مناطق کشور از جاده های استاندارد وحمل ونقل عومی مطلوبی برخورارند با توجه به اینکه جمعیت معکوس شده ودر حال حاضر ۷۰ درصد در شهرها و ۳۰ درصد در روستاها زندگی می کنند.

وی در پایان عدم توجه به تفکر انقلابی و نادیده گرفتن مدیریت جهادی را تنها عامل مشکلات موجود عنوان کرده و افزود: هر چند نباید از این موضوع هم بگذریم که نظام جمهوری اسلامی به نسبت وظایف یک نظام دینی به آنچه  باید عمل نکرده یعنی از مواردی فاصله گرفته است. موضوع معیشت، اشتغال، بیکاری جوانان تحصیلکرده و ...مسائل مهمی است که نیاز به ورود مدیریت جهادی دارد. بی شک کاستی های وارده محصول تفکر انقلابی نیست اتفاقا دقیقا از جایی ضربه خوردیم که تفکرانقلابی کنارگذاشته شده وارزشهای انقلابی به سخره گرفته شده است. بی شک بخش زیادی از مسائل کشور ناشی از فاصله گرفتن مدیران از روحیه جهادی است اگر روحیه جهادی در بین مدیران کشور ساری وجاری باشد تاثیر تفکر انقلابی و مدیریت جهادی درعرصه های مختلف چیزی غیراز شکوفایی وکارآمدی نخواهد بود.

فضائلی دراین باره خاطر نشان کرد: امنیت امروز کشور محصول تفکر جهادی ومدیریت انقلابی است. پیروزی در  دوران دفاع مقدس محصول تفکر جهادی است پیشرفت کشور در صحنه های علمی محصول تفکر انقلابی است. با ورود تفکر انقلابی ومدیریت جهادی است که دشمن  در عرصه نظامی و امنیتی امکان مقابله با ایران و تعدی به این سرزمین را ندارد و در عرصه اقتصادی هم اگر مدیران جهادی ورود پیدا کنند مسلما مسائل و مشکلات اقتصادی کشور به شدت کاهش می یابد و اصل عدالت اجتماعی در کشور محقق می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.