اصفهان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اعلام کرد: در دهه فجر امسال از ۱۰هزار سند تک برگ سهمیه سال ۹۶ حدود۹۰ درصد تکمیل شده است.

۱۰ هزار سند تک برگ در دهه فجر امسال تکمیل شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامحسین خانی در نشست خبری که به مناسبت ارایه گزارش عملکرد این اداره کل از ابتدای سال جاری و ارایه برنامه‌های دهه فجر این بنیاد برگزار شد، با بیان اینکه بهره برداری از مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان اصفهان به پایان رسیده است، اظهار داشت: دراین شهرها  ۲۷ هزار و ۶۰۵ سهمیه مسکن مهر وجود داشت که تاکنون ۲۶ هزار و ۷۵۳ واحد با تقسیط وام در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد کل واحدهای بهره برداری شده در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۲۷ هزار و ۱۹۸ واحد است، گفت: هنوز برای این مناطق تقسیط وام انجام نشده است و تسهیلات اختصاصی برای مسکن مهر در استان اصفهان از ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تامین مسکن برای خانواده‌های دارای بیش از دو معلول در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: در این زمینه ۴۵۰ خانوار شهری و ۱۰۲ خانوار روستایی از تسهیلات بانکی ۱۸ میلیون تومانی ۱۰ ماهه امسال استفاده کرده‌اند.

وی افزود: همچنین به خانواده‌های دارای بیش از دو معلول در استان اصفهان ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض شامل ۱۵ میلیون تومان از سوی بنیاد مستضعفان، ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بهزیستی و ۵ میلیون تومان کمک هزینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعلق رفته است.

خانی اضافه کرد: طبق مصوبه مطرح شده همچنین ۲۰ درصد تخفیف برای خانواده‌های تک معلولیتی در نظر گرفته شده است که در صورت تدابیر بیشتر برای این خانواده‌ها و همکاری سایر ارگان‌های مرتبط مثل بهزیستی و یا امضای معاهده دیگری توسط ارگان‌های بهزیستی و بنیاد مستضعفین، بنیاد مسکن هم برای کمک اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تعهدات بنیاد مسکن در حوزه مسکن معلولان در همه شهرهای کوچک محقق شده است، گفت: اما در برخی از شهرها مانند فولادشهر هنوز نتوانسته‌ایم به تعهدات خود عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از زمان تاسیس تاکنون در مواقع بروز بحران‌های طبیعی و مصنوعی نسبت به احیا و بازسازی شهرها و روستاهای کشور به میدان آمده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در زلزله کرمانشاه نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احیای منازل مسکونی در سرپل ذهاب را عهده‌دار شد و  از ۱۸ هزار و ۲۵۸ واحد ارزیابی شده  ۱۱  هزار ۴۷۷ واحد مسکونی و تجاری قابل تعمیری بوده، ۶  هزار ۷۸۱ واحد به طور کامل  تخریب گردیده است.

تاکنون سه هزار و ۳۸۷ واحد مسکونی در سرپل ذهاب آوار برداری شده است

وی با بیان اینکه کارآوار برداری با ۱۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین از آبان ماه آغاز شده است، افزود: ۳ هزارو ۳۸۷ واحد تا به حال آوار برداری شده و ما همزمان با اوار برداری تعمیرات را هم شروع کردیم که ۸۰۰۷ نفر به بانک معرفی و تسهیلات دریافت  و کار تعمیرات را شروع کردند.

خانی با بیان اینکه از ۹ هزار و ۲۱۲ واحد مسکونی تعمیری احداث شده حدود شش هزار و ۱۵۶ واحد کمک‌های بلاعوض خود را دریافت کرده اند، افزود: همچنین صدور پروانه نظام مهندسی برای این حادثه دیدگان به صورت رایگان انجام شد ضمن اینکه  شهرداری  تا صد متر مربع رایگان کار نقشه برداری را با نظارت نظام مهندسی برای مردم انجام می دهد وبقیه را اگر مازاد بنا داشته باشند به نرخی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده با همان قیمت از انها گرفته میشود مازاد صد متر بر اساس واحد هست به گونه ای که اگر فرد ده واحد داشته باشد ده تسهیلات به او تعلق میگیرد زیرا ملاک واحد تخریب است نه شخص به این دلیل که در سرپل ذهاب مستاجر زیاد است.

 وی در ادامه در خصوص اسکان موقت در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب افزود: واحد هایی که صد در صد تخریب شدند به آنها اسکان موقت تعلق میگیرد.   به واحد های احداثی کانکس یا بلاعوض میدهیم به واحدهای تعمیری دولت کانکس نمی‌دهد مگر کسانی که وضع  مناسبی نداشته با هماهنگی فرمانداری از کانکس‌های اهدایی دریافت کردند که این  کاری به احداث نداشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه از شش هزار و ۳۳۱ واحد مسکونی تخریبی در سرپل ذهاب به پنج هزار و ۲۷۹ خانوار کانکس با وام پنج میلیون تومانی بلاعوض اهدا شده است، افزود: در کنار این اسکان موقت از استان اصفهان کمک های خوبی از طرف مردم در زمینه پوشاک و خوراک و نیاز های مورد نیاز  دریافت شده و بیش از ۱۰۰۰ کانکس هم از طرف مردم استان اصفهان اهدا شده و شهر ستان هاهم از طریق ائمه جمعه و فرماندار ها و بخش داریها کمک کردند  که این کانکس ها نه تنها به سرپل ذهاب  بلکه به شهر ها و روستا ها هم تعلق می‌گیرد همچنین کمک های بلاعوض دیگری جهت  ساخت و ساز ان ها نیز داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: ۲۶۰ کانکس از فولاد مبارکه اهدا شده که با هماهنگی فولاد مبارکه به شهرها و روستاها تحویل داده شده  است.

اجرای طرح هادی در ۷۰ درصد روستاهای استان

خانی  به پروژه های دهه فجر اشاره کرد و افزود: در دهه فجر امسال از ۱۰ هزار سند تک برگ سهمیه سال ۹۶ حدود ۹۰ درصد تکمیل شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان اصفهان خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن طرح هادی را از محل اعتبارات تملک و دارایی و از اعتبارات ملی اجرا می کند و دهیاری ها هم از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای اجرای طرح هادی استفاده می کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در دهه فجرامسال ۷ هزار و ۸۴۸  تن قیر رایگان به بنیادمسکن داده شده که از این مقدار به ۱۱۰ روستا جهت اسفالت معابرتخصیص یافته است، اضافه کرد:  در سال گذشته برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی طراحی کردیم.

خانی از اجرای طرح هادی در ۷۰ درصد روستاهای استان خبر داد و ادامه داد: در طرح هادی، سنددار کردن خانه های روستایی مطرح می شود، از این رو روستاییان اگر بخواهند پروانه ساخت تهیه کنند باید به دهیاری مراجعه کنند؛ دهیار روستا که مرجع صدور پروانه است از طرح هادی تبعیت و به مردم پروانه می دهد، ۱۰ سال فرصت دارد و بعد از ۱۰ سال طرح ها بازنگری می شود که خوشبختانه در ۳۶۰ روستا طرح بازنگری داشتیم.

اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح هادی در روستاها

خانی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن طرح هادی را از محل اعتبارات تملک و دارایی و از اعتبارات ملی اجرا می کند و دهیاری ها هم از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای اجرای طرح هادی استفاده می کنند، گفت: تاکنون در بیش از ۷۰ درصد روستاهای استان اصفهان طرح هادی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای اجرای طرح هادی امسال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و  ۳۰ میلیارد هم در اختیار دهیاری ها قرار گرفته تا به صورت مشترک این طرح هادی را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه قیر رایگان یکی از مزایای اجرای طرح هادی است به طوری که از سال ۹۴ تا ۹۶ خوشبختانه سهمیه خوبی برای آسفالت معابر روستایی دریافت و برای اجرای آسفالت نیز از کمک های مردمی استفاده کردیم، افزود: آسفالت روستایی در بیش از ۵۰۰ روستای استان اصفهان انجام شد و به روایتی دیگر ۵۵ درصد روستاهای استان با قیر رایگان آسفالت شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.