یزد - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : فضای مجازی و فناوری اطلاعات یک فرصت خوب برای رشد و توسعه کشور است و اگربتوانیم به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

فضای مجازی یک فرصت خوب برای رشد و توسعه کشور است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محمدجواد آذری جهرمی صبح سه شنبه دردیداربا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهارداشت:  بهره‌گیری از ظرفیت‌های آی‌سی‌تی در کشورضروری است و زیرساخت‌های لازم برای تحقق دولت الکترونیک را درکشورداریم.

وی افزود : استان یزد از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و آی‌سی‌تی برخوردار بوده و  این استان در زمینه فناوری اطلاعات پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است.

جهرمی تصریح کرد: مشکلاتی که درزمینه فضای مجازی با آن روبرو هستیم، این مشکلات نتیجه خواب و غفلت ۱۰ سال قبل ما می باشد و اگر امروز هم غفلت کنیم، ۱۰ سال آینده خسارت‌های آن را مشاهده می‌کنیم افزایش قابل توجه سرعت و کیفیت در فعالیت‌ها یکی از مهمترین ویژگی‌های آی‌سی‌تی است که ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب و فرهنگ‌سازی در جامعه، از آن بهره‌های زیادی ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درحال حاضر زیرساخت‌های لازم درارتباط با بحث دولت الکترونیک در کشور فراهم است ولی روندهای اداری که نیاز به اصلاح دارد مانعی در راه تحقق کامل این موضوع است که باید ابتدا نسبت به این اصلاح اقدامات لازم برداشته شود.

وی در خصوص وضعیت پارک علم و فناوری استان  گفت : پارک علم و فناوری و منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد از پیشرفت‌های بسیار زیادی برخوردار است و پارک یزد بعد از اصفهان، دومین پارک علم و فناوری کشور به حساب می‌آید.

جهرمی  در خصوص فعالیت شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی گفت: این که ما بخواهیم یک نرم افزار و زیرساخت را در کشور به وجود آوریم ولی در ارتباط با فرهنگ‌سازی استفاده از آن هیچ اقدامی انجام ندهیم، تنها یک کار کپی از خارج کشور است، پس باید به فرهنگ‌سازی هم توجه ویژه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.