یزد- با حضور وزیر ارتباطات و به مناسبت دهه فجر ۹۸۲روژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر یک هزارو ۴۶۰میلیارد ریال سرمایه گذاری به صورت همزمان در استان یزد به بهره برداری رسید.

۹۸۲ پروژه مخابراتی در استان یزد به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، وزیر ارتباطات صبح سه شنبه درحاشیه افتتاح این طرح ها اظهارداشت : توسعه شبکه ها و توسعه زیر ساختهای ارتباطی  به نوعی توسعه ارتباطات درکشور می باشد و اگر ما صرفا توسعه زیر ساختها را داشته باشیم  و توسعه خدمات را در نظر نداشته باشیم و بازار را برای  شرکت های بین المللی آماده کرده ایم.

وی افزود: توسعه زیر ساخت ها  و خدمات  و محتوا سه ضلع مهم  توسعه ارتباطات است و این انقلابی که باید ایجاد شود تا توسعه درهمه جهات فراهم شود توسعه خدمات است و باید در این زمینه تلاش کنیم .

جهرمی تصریح کرد: در حال حاضر به واسطه به وجود آمدن زیر ساختهای ارتباطی مکان  های ایجاد اشتغال به وجود آمده  به عنوان مثال پزشکی از راه دور به واسطه ارتباطات توسعه یافته بیش از ۲۷۰۰خانه بهداشت به شبکه ارتباطات متصل شده و ازطرح تحول سلامت  بهره می گیرد و برای ترویج کشاورزی بین کشاورزان اطلاعات در این مورد به صورت آنلاین  در اختیار روستائیان قرار می گیرد و هزاران مورد دیگر که همه از مزایای توسعه زیر ساختهای ارتباطی است.

وی تصریح کرد: در این طرح بیش از ۵هزار دهیاری به شبکه های ارتباطی متصل شده  و اینها  به معنای این است که مزایای و برکات توسعه صنعت ای تی در زندگی روز مره مشخص می شود  و زیر ساختهای دولت الکترونیک در حال اجرا شدن می باشد .

جهرمی خاطر نشان ساخت: به واسطه های تلاشهای که در یکسال گذشته انجام شده تمام شهرهای استان به نسل سوم و چهارم اینترنت مجهز شدند و این خود یک شاخص عدالت  اجتماعی محسوب می شود و ۲۵۶روستای استان از دهه فجر امسال  خدمات ارتباطی سه اپراتور را در دریافت می کنند .

وزیرارتباطات با بیان اینکه ۲۸روستای استان فاقد هرگونه خدمات ارتباطی است افزود :  ما برای روستاهای فاقد زیرساخت نیز برنامه ها ی خاصی داریم که ابتدا باید زیرساختها را فاهم ساخت .

وی ادامه داد:۹۰درصد روستاها ی استان به شبکه ارتباطی متصل شده و این به معنای توسعه و پیشرفت می باشد و دربرنامه ششم توسعه دولت مکلف شده ۹۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوارتحت پوشش شبکه های ارتباطی قرار دارند و درشش ماهه فعالیت دولت دوازدهم ۸۸درصد روستاهای استان زیر این پوشش قرار گرفته اند .

در سفر وزیر ارتباطات به استان  راه اندازی و نوسازی سایت جدید  نسل دوم همراه اول ، راه اندازی سایت جدید نسل سوم ، راه اندازی سایت جدید نسل چهارم ، راه اندازی سایت جدید LRAN نصب وراه اندازی  کافو نوری، اجرای فیبر نوری، توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت خانگی، نصب و راه اندازی سوئیچ دیتا، افزایش ظرفیت زیر ساخت درون استانی و ایجاد زیر سرویس تانوما بربسترفیبرنوری، توسعه مسیرفیبرنوری با ظرفیت ۱۲۰کیلومتر، راه اندازی مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات، راه اندازی باجه های بانکی ، راه اندازی دستگاههای پردازروستایی، مرکز تماس تیام نت از پروژهای طرح تکاپو از جمله طرح هایی بود که امروز توسط وزیر ارتباطات در یزد به بهره برداری رسید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.