مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت : سالیانه ۹۰۰ تن گیاه دارویی در سطح ۹۳۰ هکتار از اراضی زراعی استان یزد تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

سالیانه ۹۰۰ تن گیاه دارویی در استان یزد تولید می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد یدالله جواد پوراظهارداشت: الگوی کشت دراین استان به سمت کاشت گیاهان کم آبخواه و مقاوم به شرایط سخت اقلیمی این منطقه به جای گیاهان پرآبخواه می باشد .

وی افزود: در این راستا طی برنامه ۱۰ ساله ضمن کاهش سطح زیرکشت بسیاری از گیاهان پرآبخواه در اغلب عرصه های تولیدی انواع گیاهان دارویی که دارای ارزش تولیدی و سودآوری بالاتر و مصرف آب کمتری می باشند جایگزین خواهند شد.

جوادپور با اشاره به اینکه گیاهان دارویی در اکثر مناطق استان کشت می شود از زعفران، گل محمدی، زیره سبز، مرزنگوش، نعنا فلفلی، گل گاوزبان، آنغوزه و شیرین بیان به عنوان گیاهان دارویی نام برد که در مراتع و اراضی بایر استان تولید می گردد.

وی تصریح کرد: استان یزد دارای ۱۱۶ هزار هکتار سطح زیرکشت می باشد که از این میزان ۶۷درصد را اراضی باغی و ۳۳ درصد را اراضی زراعی تشکیل می دهند و سالیانه بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار تن از انواع محصولات کشاورزی در این اراضی برداشت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.