عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است خرید و فروش جنگنده میان کشورها مرسوم است اما افزایش توان دفاعی حاصل از خرید ۵۰۰ میگ از روسیه باعث هراس آمریکایی‌ها شده است.

همه چیز درباره قرار فروش ۵۰۰ میگ جنگنده روسی به ایران/ آیا جنگ سرد جدید بین مسکو و واشنگتن در راه است؟

به گزارش قدس آنلاین، محسن کوهکن ریزیدر واکنش به تهدید آمریکا علیه روسیه برای قطع روابط به دلیل قرار فروش ۵۰۰ میگ جنگنده روسی به ایران گفت: آنچه مسلم است ما سیاست تغییرناپذیری در حوزه دفاعی داریم و در ۸ سال دفاع مقدس نیز بارها ثابت کردیم که به تمام کنوانسیون های جهانی با موضوع انسان ها و نیروهای غیرنظامی پایبند هستیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: در چند ساله بعد از انقلاب موردی مشاهده نشد که برای انجام اهداف توسعه طلبانه به اتکای قدرت نظامی به نقطه ای چشمداشت داشته باشیم که این موضوع نیز برای آمریکایی ها مشخص است.

وی در ادامه در خصوص حساسیت آمریکایی ها روی سلاح هایی که ایران در اختیار دارد، عنوان کرد: سلاح هایی که ایران از سایر کشورها می خرد سلاح هایی مرسوم بوده و این اقدام طبیعی است اما این حساسیت نشان دهنده عمق ستیزه جویی های آمریکا با ایران است.

کوهکن ادامه داد: افزایش توان دفاعی در مقابل تجاوزات احتمالی یک اقدام عادی است که کشورها نسبت به آن حقوقی دارند اما افزایش بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای آمریکایی ها مهم و حساس است.

وی در ادامه تهدید روس ها از سوی آمریکا را صرفا در سطح تهدید کلامی توصیف کرد و افزود: آمریکایی ها از توافقات منطقه ای نظامی ۳ یا ۴ جانبه میان ایران، روسیه، سوریه، عراق، ترکیه یا لبنان آسیب دیده اند و همین امر منجر به برچیده شدن پایگاه های تکفیری ها شد لذا امروز قصد دارند کارشکنی در این حوزه داشته باشند و روس ها را تهدید می کنند اما در عمل اقدامی نخواهند کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به هراس آمریکایی ها از توان دفاعی ایران خاطرنشان کرد: این حساسیت تا جایی است که حتی آمریکا حاضر به چالش با کشور مهمی همچون روسیه شده از این رو آمریکایی ها اهدافی دارند که بر اساس آن نمی خواهند توان دفاعی ما افزایش یابد و هیچ کشوری هم نمی تواند از افزایش توان دفاعی کشوری ناراحت باشد مگر اینکه قصد تجاوز یا توسعه طلبی در آن کشور داشته باشد./

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.