یزد - وزیر فناوری اطلاعات در یزد گفت : اشتغالزایی بسیار خوبی در زمینه آی سی تی در استان یزد ایجاد شده و بسیاری از جوانان دیگر استان ها برای کار به این استان مهاجرت کرده اند چون در این استان زیرساخت های خوبی فراهم شده است .

اشتغالزایی خوبی در زمینه آی سی تی در استان یزد ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محمد جواد جهرمی آذری ظهر سه شنبه در شورای راهبری آی سی تی در دانشگاه یزد اظهارداشت: زیست بومی که باید برای رشد و توسعه باشد در استان بخصوص در دانشگاه یزد به خوبی اجرا شده و اگر منابع مالی را به خوبی مدیریت کنیم، «ما می توانیم»، بهترین و کمترین نتیجه ای است که می توانیم بدست آوریم .

وی افزود : در استان یزد به دلیل وجود تعاونی های بسیار خوبی که فعالیت دارند نیازی نیست سرمایه گذاری در حوزه آی سی تی  از خارج استان صورت بگیرد  و در پیاده سازی مدل هم کارهای بی نقصی صورت گرفته است و در نظر داریم اعتبارات مرکز توانمندی یزد را دو برابر کنیم .

جهرمی آذری تصریح کرد: فعالیت های آی سی تی رشد بسیار خوبی دارد و بستر مناسبی برای این فعالیت ها شکل گرفته است و نخبگانی که در این زمینه فعالیت دارند باید کیفیت خدمات خود ر ا افزایش بدهند و در این راستا نیروهای مورد نظر باید آموزش های لازم را ببینند .

وزیر ارتباطات با اشاره به طرح پارسی جو در دانشگاه یزد اظهارداشت : پارسی جو از زیر ساختهای اصلی حوزه آی سی تی می باشد و باید رشد کند و مسئولان استانی نیز باید کمک کنند و دولت هم حمایت می کند. دانشگاه یزد در زمینه موتور جستجو گر پارسی جو فعالیت  می کند  و زیرساخت های خوبی در این  دانشگاه وجود دارد و امید است زمینه علوم داده ای  نیز فعالیت های جدی را شروع کند .

وی افزود: موتور جستجو گر پارسی جو نشان دهنده عزم و اراده ملت ایرانی می باشد و خود من و خانواده در منزل از این موتور جستجو گر استفاده می کنیم. این  موتور از افتخارات استان و کشور می باشد.

جهرمی در مورد راه اندازی شهر هوشمند نیز گفت : این طرح مزیت هایی دارد  اما ابتدا باید هدف از راه اندازی آن مشخص باشد وقتی صحبت از شهر هوشمند می شود و کسب وکارهایی که در دانشگاه ایجاد می شود و فعالیت می کنند محصولات خود را در شهر هوشمند ارائه می دهند  که اقدام شهردار ی یزد در این مورد ارزشمند است.

وی تصریح کرد : شهرهوشمند دارا ی دو مزیت بزرگ می باشد  اول اینکه در مدیریت امور شهری  و بهبود  خدمات رسانی نقش دارد و دیگر اینکه پیاده سازی شهر هوشمند برای کسب کارهای مجازی و نو پا بسیار خوب می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.