قزوین_ پروژه های شهرستان آوج با حضور استاندار قزوین افتتاح شد.

پروژه های شهرستان آوج با حضور استاندار قزوین افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، همزمان با دهه فجر، بخشی از پروژه های شهرستان آوج و شهر آبگرم با حضور استاندار قزوین به بهره برداری رسید.

بهره برداری از شبکه آبیاری نوین در ۳۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی آوج به مناسبت دهه فجر از جمله افتتاح این پروژه ها بوده که برای اجرای این طرح ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

با اجرای این طرح ضمن کاهش مصرف آب، تولید محصول در این اراضی افزایش پیدا می کند.

در جریان سفر استاندار قزوین به آوج همچنین طرح تسطیح، تجمیع و یکپارچه اراضی کشاورزی در ۷۰۰ هکتار از اراضی روستای حصار ولیعصر و قرمز تپه مورد بهره برداری قرار گرفت؛ برای اجرای این طرح در بخش آبگرم شهرستان آوج ۳۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

این طرح به بهره برداری بهتر از اراضی کشاورزی در این منطقه کمک می کند.

دیدار با خانواده معظم یک شهید و حضور در گلزار شهدای آوج به منظور غباروبی و گلباران مزار شهیدان و سخنرانی در جمع مردم و نشست شورای اداری شهرستان از دیگر برنامه های سفر استاندار قزوین به آوج بود.

*افتتاح ۲ طرح عمرانی در آبگرم

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر در مراسمی با حضور استاندار قزوین ۲ طرح عمرانی در بخش آبگرم شهرستان آوج مورد بهره برداری قرار گرفت.

 بهسازی راه ها، جدول گذاری و سنگفرش معابر در ۹ روستا با ۲۱ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال اعتبار و بلوار امام خمینی(ره) و آغاز به کار ماشین آلات حمل زباله و خودروهای آتش نشانی تازه خریداری شده شهرداری آبگرم با ۱۳ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال اعتبار از دیگر طرح های به بهره برداری رسیده توسط استاندار قزوین در آبگرم بودند.

استاندار قزوین در ادامه سفر خود به آوج چند طرح را نیز در بخش مرکزی این شهرستان مورد بهره برداری قرارداد.

عبدالمحمد زاهدی در آیین افتتاح کارگاه آموزش خیاطی ویژه مددجویان کمیته امداد در شهر آبگرم شهرستان آوج افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی با هدف محرومیت زدایی و بهبود معیشت نیازمندان آغاز به کار کرد. 

وی اضافه کرد: این نهاد از ابتدای فعالیت خود تاکنون در حوزه محرومیت زدایی و رسیدگی به اقشار نیازمند جامعه کارنامه درخشانی از خود به جاگذاشته است.

در این مراسم کارگاه آموزش خیاطی با ۲۱۰ میلیون ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۳۰ نفر از مددجویان کمیته امداد به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد.

* نخستین دارالقران شهر آبگرم بنام حضرت علی اکبر(ع) از بناهای وقفی با ۲ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد

شهرستان آوج دارای ۱۱۰ موقوفه است.

با حضور استاندار قزوین همچنین عملیات عمرانی مجتمع تجاری و کارگاهی بازار آهن آبگرم که قرار است در زمینی به وسعت ۱۰ هزار متر زیربنا با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شود، آغاز و کلنگ آن به زمین زده شد.

استاندار قزوین در ادامه سفر خود به آوج با حضور در گلزار شهدای آوج به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.