زنجان- معاون استاندار زنجان تعداد طرح‌های دهیاری‌ها در سال جاری را ۵۸۶ پروژه عنوان کرد و گفت: اعتبار پیش‌بینی ‌شده برای این طرح‌ها ۴۴ میلیارد تومان بوده که تا پایان سال به ۴۸ میلیارد تومان خواهد رسید.

۵۸۶ پروژه در مناطق روستایی در استان زنجان اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد سلطانی امروز در همایش دهیاران استان زنجان با اشاره به نقش دهیاران اظهار داشت: دهیاری‌ها از دل قانون اساسی و شوراها متولد شدند و به ‌عنوان یک ‌نهاد اجتماعی می‌توانند نقش مؤثری را در روستاها ایفا کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۱۳۴ دهیاری به تعداد دهیاری‌ها در استان زنجان اضافه ‌شده است، بیان کرد: در مجموع ۶۳۵ دهیاری در استان فعال بوده و فعالیت این دهیاری‌ها در چند سال  اخیر مطلوب شده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: ۶۸ نفر از دهیاران در استان بانوان و ۵۶۲نفر از دهیاران هم آقایان هستند.

وی از اجرای ۵۵۹ طرح عمرانی در روستاهای استان زنجان توسط دهیاری‌ها در سال گذشته خبرداد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

سلطانی با بیان اینکه کارهای عمرانی محور توسعه نیست، گفت: محور توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و توسعه مشاغل خانگی در روستاها است و اینکه در روستاها مشاغل خانگی شکل بگیرد و دهیاران روستاییان را برای مشاغل خانگی تشویق کنند.

معاون عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر توجه بیشتر به مناطق محروم به ویژه روستاها گفت:  توجه به توسعه همه‌جانبه به ویژه مناطق روستایی باید افزایش یابد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.