گیلان -رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان از فعالیت بیش از ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و گفت: استان گیلان بیش از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دارد.

۵۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گیلان فعالیت دارند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان ، مجید متقی‌طلب ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناوری بیوتکنولوژی شمال کشور با اشاره به اینکه همکاری و انسجام، عامل برون رفت از مشکلات اقتصادی است اظهار داشت: عدم هماهنگی و همکاری گروهی از نواقص اجتماع امروز است.
وی با بیان اینکه با افتتاح مرکز رشد واحد فناور بیوتکنولوژی 4 مرکز رشد در استان گیلان فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: هم‌افزایی و هماهنگی در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی موجب توسعه هرچه بیشتر فناوری و صنعت در جامعه می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با تاکید بر اینکه مقدمات ایجاد این مرکز از دهه فجر سال گذشته در پارک علم و فناوری گیلان آغاز شد ابراز داشت: فعالیت و روند رو به رشد مراکز فناوری در استان گیلان به‌هیچ عنوان نباید متوقف و یا کند شود.
وی از فعالیت بیش از 3 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و با اشاره به اینکه هزار و 200 مورد از شرکت‌های مذکور در داخل پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند گفت: استان گیلان بیش از 50 شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دارد.
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه گیلان بیش از 290 هسته شرکت فناور و مستقر در پارک علم و فناوری دارد تاکید کرد: استان گیلان در حوزه هسته شرکت‌های فناور جزء استان‌های برتر کشور است.
وی با تاکید بر اینکه امسال در  هفته پژوهش 209 میلیارد تومان قرارداد در سطح کشور منعقد شد بیان کرد: این مبلغ مابین تمامی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد توزیع شد و سهم پارک علم فناوری گیلان از این قراردادها 10 میلیارد تومان بود.
رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به اینکه مقوله بیوتکنولوژی از ابعاد مختلف اهمیت ویژه‌ای در کشور داشته و جزء 16 فناوری برتر دنیا محسوب می‌شود گفت: استان گیلان با توجه به اقلیم مطلوب در اقدامات کشاورزی می‌تواند به‌طور موفق در این عرصه فعالیت کند.
وی با بیان اینکه دبیرخانه شبکه‌ پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی و دبیرخانه فن‌بازار کشور در پارک علم و فناوری استان گیلان مستقر است خاطرنشان کرد: زمینه‌های مطلوبی در راستای رشد و توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان فراهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.