اصفهان- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرد: امسال بالغ بر ۶۰ درصد از اعتبارات این بانک به کارآفرینی های خرد و در راستای شعار سال مقام معظم رهبری تخصیص یافته به طوری که در حال حاضر ۵۷ درصد تسهیلات در قالب تسهیلات کارآفرینی و در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای رونق کارآفرینی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مرتضی اکبری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۸۶ با سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی و به منظور پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تاسیس شد و امروز پس از گذشت ۱۰ سال از فعالیت بانک، به حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مبلغ ۲۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات وام پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد ۶۳۰ هزار نفر  بالغ بر۷ هزار میلیارد تومان از بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات دریافت کرده اند، گفت: وظیفه بانک جمع آوری سپرده های مردم در قالب قرض الحسنه به دو روش جاری و پس انداز است، به طوری که ۹۰ درصد سپرده ها را در قالب تسهیلات قرض الحسنه به مردم باز می گرداند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه بزرگترین چالش هر بانک را میزان معوقات برشمرد و تاکید کرد: در هر بانکی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد معوقه بانکی آن هم بر روی کاغذ وجود دارد، اما مزیت بزرگ بانک های قرض الحسنه  معوقات اندک آنها به دلیل اعتقادات مردم به بازپرداخت وجوه در زمان مقرر است، ضمن اینکه کارکنان بانک به محض تاخیر در پرداخت ها پیگیری های لازم را با جدیت انجام می دهند.

وی تصریح کرد: میزان معوقات بانک قرض الحسنه مهر ایران در کل کشور تنها یک درصد و در استان اصفهان تنها ۸ دهم درصد است.

اکبری با اشاره به رشد ۶۹ درصدی منابع در کشور و ۶۰ درصدی منابع در استان، گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران ۹۶ درصد هزینه ها را از محل کارمزد ۴ درصدی تسهیلات تامین می کند.

وی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر در سطح کشور۵۳۰ شعبه و ۳ هزار پرسنل دارد که از این تعداد ۳۴ شعبه در استان اصفهان است، افزود: استان اصفهان بعد از تهران دومین استان در جذب منابع و پرداخت تسهیلات و وصول مطالبات است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارکرد: امسال در استان اصفهان ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۵ هزار نفر پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در این بانک به نهادهایی همچون بهزیستی، کمیته امداد، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود، گفت: کمیته امداد  اصفهان امسال تمام تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کرده اما بهزیستی تنها نیمی از وام های خود را دریافت کرده است.

فرهنگ بیکار نشستن و سود دریافت کردن باید از بین برود

اکبری تصریح کرد: طی ۱۰ ماه گذشته ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات در بخش ازدواج پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: امسال بالغ بر ۶۰ درصد از اعتبارات این بانک به کارآفرینی های خرد و در راستای شعار سال مقام معظم رهبری تخصیص یافته به طوری که در حال حاضر ۵۷ درصد تسهیلات در قالب تسهیلات کارآفرینی و در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکید کرد: هر زمان بتوانیم فرهنگ سپرده گذاری و دریافت سود و در واقع بیکار نشستن و سود دریافت کردن را از بین ببریم، برای نجات اقتصاد کشور گام برداشته ایم.

وی گفت: بانک قرض الحسنه ایران با توجه به ماهیت معنوی که دارد، سعی کرده در بخش تبلیغات به سمت اقدامات عام المنفعه برود، از این رو ساخت یک بیمارستان روان درمانی در شهر تهران را با اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان و با کمک وزارت بهداشت ساخته است.

اکبری یادآور شد: این بانک در ۱۰ استان کم برخوردار کشور به ۳۳ هزار نفر بسته های آموزشی اهدا کرد، همچنین در زلزله خراسان رضوی و کرمانشاه ۳ هزار تسهیلات ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه کمک کرد و ساخت سه خانه بهداشت و سه مدرسه روستایی را در کرمانشاه بر عهده گرفت.

وی با بیان اینکه هیچ ریالی از منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران صرف کاری غیر از قرض الحسنه نمی شود، گفت: بانک اهدافی برای پیشبرد اهداف خود را دارد تا بخشی از گردش منابع در بانک اتفاق افتد و بتواند تسهیلات قرض الحسنه بیشتری پرداخت کند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران به اجرای طرح اندوخته خانواده بانک اشاره و تاکید کرد: در این طرح صندوق های قرض الحسنه خانوادگی آورده خود را به بانک مهر ایران سپرده و پس از ۴ ماه دو برابر معادل آورده، تسهیلات از بانک مهر ایران دریافت می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: به مناسبت چهلمین فجر انقلاب اسلامی بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلاتی برای بانوان ایجاد کرده به طوری که زنان سرپرست خانوار با معرفی استانداری هر استان بدون سپرده تسهیلات ۳ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.