زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تسریع در اجرای بزرگراه زابل - زاهدان از درخواست‌های مردم است، شتاب بخشی در اجرا و اتمام این طرح را مورد تاکید قرار داد.

تاکید استاندار بر تسریع در اجرا و بهره برداری از قطعه ۵ بزرگراه زابل - زاهدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سید دانیال محبی امروز در جلسه‌ای که به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه بزرگراه زابل - زاهدان برگزار شد، در سفر خود به شهرستان زابل و نشست با ائمه جمعه، معتمدین و فرمانداران حوزه سیستان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین خواسته‌های مردم و معتمدین تسریع در احداث بزرگراه زابل - زاهدان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز و حجم بالای مسافرتهای نوروزی شتاب بخشی در تکمیل و بهره برداری از قطعه ۵ بزرگراه زابل زاهدان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با بهره برداری از این طرح میزان تصادفات جاده‌ای کاهش چشمگیری می‌یابد.

استاندار با بیان اینکه برای احداث ۲۰ کیلومتر از ۴۱ کیلومتر قطعه ۵ این بزرگراه، ۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است و این طرح به دلیل عدم تامین اعتبار برای نصب گاردریل و علائم ترافیکی معطل مانده است، تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی‌پذیرم که این طرح برای ۲ میلیارد تومان مورد استفاده مردم قرار نگیرد و خانواده ها هر روز شاهد تصادفات خونین در این محور باشند.

گفتنی است استاندار در این جلسه با اختصاص دو میلیارد تومان برای نصب گاردریل و تابلوها و علائم جاده‌ای خواستار تسریع در اتمام این قطعه از طرح تا پایان سال جاری شد.

مدیرکل راه و شهر سازی استان نیز در این نشست گفت: سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب فاقد بزرگراه بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۹۲؛ ۱۷۰ کیلومتر بزرگراه در آن احداث شده است و از ابتدای دولت یازدهم تاکنون این میزان به ۲۶۴ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۱۴۳ بزرگراه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در استان در دست احداث است و مطالعات احداث ساخت ۳۹۰ کیلومتر بزرگراه دیگر با پیش بینی اعتبار ۷۸۰ میلیارد تومان به پایان رسیده است که پس از تامین اعتبار و انجام تشریفات مناقصه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از ۲۰ کیلومتر قطعه ۵ بزرگراه زابل زاهدان، طول بزرگراه های استان از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون به ۴۳ کیلومتر میرسد.

شایان ذکر است قطعه ۵ بزرگراه زابل - زاهدان که از حرمک تا سه راهی دشتک طول دارد ۴۱ کیلومتر می باشد که تا کنون آسفالت ۲۰ کیلومتر از آن به پایان رسیده است که با نصب گارد ریل و علائم ترافیکی آماده بهره برداری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.