قزوین_ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم جشن انقلاب حوزه علمیه استان گفت: اعتماد مردم به رهبری امام خمینی (ره) نقش مؤثری در پیروزی انقلاب داشت.

اعتماد مردم به رهبری امام خمینی (ره) نقش مؤثری در پیروزی انقلاب داشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم جشن انقلاب حوزه علمیه استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، به بیان ویژگی‌های انقلابیون پرداخت و اظهار کرد: انقلابیون آن‌هایی بودند که در صف اول مبارزه علیه رژیم منحوس استبدادی به میدان آمدند و هراسی از مخاطرات نداشتند و در مقابل گلوله قرار گرفتند و خیلی‌ها به شهادت رسیدند و خیلی‌ها نیز تا مرز شهادت پیش رفتند.

وی خاطرنشان کرد: انقلابیون پس از پیروزی انقلاب با تمام وجودشان برای حفاظت، حراست، نگهبانی و نگهداری از انقلاب تلاش می‌کردند و با وجود آن همه تلاش‌هایی که برای انقلاب انجام می‌دادند، می‌گفتند که ما نباید بگوییم انقلاب برای ما چه کرده است؛ بلکه باید بگوییم ما برای انقلاب چه کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های دنیا تفاوت‌های مبنایی دارد، افزود: انقلاب اسلامی بر پایه ایمان مردم، وحدت مبتنی بر توحید و هدایت‌های رهبری به پیروزی رسید و هر کجا که کارها به بن‌بست می‌رسید، عنایت‌های الهی شامل حال مردم می‌شد و کارها را پیش می‌برد.

آیت الله عابدینی بیان کرد: امام علی (ع) در جنگ‌های صدر اسلام فرمودند وقتی خداوند ایمان و صداقت را در ما مشاهده کرد، خواری و شکست را بر دشمنان و پیروزی و نصرت را بر ما نازل کرد و این کلام مولا نشان می‌دهد که پیروزی و شکست با عنایت خداوند محقق می‌شود.

وی در ادامه با یادآوری شرکت مردم در همه‌پرسی و انتخاب جمهوری اسلامی ایران با 02/98 رأی، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم برای انتخاب شیوه اداره کشور در همه‌پرسی شرکت کردند و به پای صندوق‌های رأی رفتند و این نقطه قوت انقلاب اسلامی به شمار می‌آید؛ چراکه در اولین فرصت پس از پیروزی، از مردم در خصوص شیوه اداره حکومت رأی گرفته شد.

امام جمعه قزوین به نقش رهبریِ امام خمینی (ره) در به پا خاستن مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم در آن دوران دچار فقر، ظلم و بی‌عدالتی بودند و کاسه صبرشان لبریز شده بود؛ اما آن چیزی که نقش مؤثری در به پا خاستن مردم داشت این بود که دیدند یک عالم، روحانی، عارف، فقیه و اهل عبادت و بندگی پرچم انقلاب را بدست گرفته است.

آیت الله عابدینی با بیان این‌که مردم با تکیه بر ایمان خود به میدان آمدند و انقلاب را به پیروزی رساندند، ابراز کرد: مردم به رهبر دینی اعتماد کردند و به میدان مبارزه علیه رژیم مستبد شاهنشاهی آمدند در حالی‌که در همان زمان گروه‌های دیگری مردم را دعوت می‌کردند؛ اما مردم اعتمادی به آن گروه‌ها نداشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.