قزوین_ معاون امور مجلس رییس جمهور در شورای اداری استان قزوین گفت: بالاترین جایگاه مدیران و مسوولان، خدمتگزاری به مردم است.

خدمتگزاری به مردم، بالاترین شأن مسوولان است/ اشتغال و ریشه کنی فقر مطلق، مهم ترین برنامه دولت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسینعلی امیری صبح روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، یادآور ایثار و گذشت مردم انقلابی کشور است.

وی افزود: ایام دهه فجر بخشی از تاریخ پرفروغ و درخشان انقلاب اسلامی و تاریخ بلند ایران است؛ اتفاقی که در سال ۵۷ به رهبری امام راحل با حمایت، پشتیبانی و اطاعت مردم انجام شد بعد از سالهای طولانی، به نتیجه رسید.

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: هر کدام از انقلاب های تاریخ در زمان خود تأثیرگذار بوده اما هیچ کدام از انقلاب ها، ویژگی های انقلاب اسلامی و تأثیرات خود را نداشته است؛ مبنای این انقلاب ها موضوعات مادی و دنیوی بوده است.

امیری بیان کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش های اسلامی، انسانی، کرامت ذاتی انسان و ترقی انسان بود و این ویژگی که برخاسته از آموزه های دینی است یکی از بارزترین تفاوت نسبت به سایر انقلاب ها است؛ مردم در سال ۵۷ از رهبر موضوعی را خواسته اند که در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان شد. 

وی اضافه کرد: یکی از آثار انقلاب، تعریف و بازتعریف رابطه بین مردم و حاکمان آنها و فاصله بین مردم و مسوولان بود؛ در انقلاب اسلامی ایران، رییس جمهور، اعضای شورای شهر،  با رأی مستقیم مردم انتخاب می شوند، در چنین نظامی بالاترین جایگاه مدیران و مسوولان، خدمتگزاری به مردم است.

معاون امور مجلس رییس جمهور عنوان کرد: خداوند نیازی به عبادت های بندگان ندارد و این اعمال برای رشد و تعالی انسان بوده و خدمت به بندگان نعمتی است که امروز مشمول حال ما مسوولان شده است؛ در این شرایط که جامعه در یک مسیر گذار به سمت توسعه پایدار و متناسب است، توسعه کشور در سطوح مختلف با تلاش و جدیت تحقق می شود.

امیری یادآور شد: اگر مسوولی به وظیفه خود عمل نکند این عملکرد در سایر حوزه ها تأثیر می گذارد؛ امروز نیاز به تلاش داریم و دولت عزم جدی برای ریشه کنی فقر مطلق دارد و اشتغال به عنوان مهمترین موضوع کشور و ارتقای سطح معیشت است.

وی تشریح کرد: دو برنامه مهم از جمله ایجاد اشتغال و ریشه کنی فقر مطلق از برنامه های مهم دولت است و این برنامه های مهم به تنهایی از عهده دولت برنمی آید و نیاز به کمک مجلس شورای اسلامی، نیروهای مسلح و سایر نیروها است و همه باید کمک کنند؛ در شرایطی هستیم که بخش های اقتصادی کشور مورد هدف دشمن است.

معاون امور مجلس رییس جمهور تصریح کرد: دشمن در ۱۰ سال گذشته تحریم هایی را علیه کشور داشته است؛ ایران هراسی در اوج خود ترویج می شد و ما را به مسیری که عراق می رفت، می بردند اما به لطف خدا، حمایت مردم و مقام معظم رهبری تحریم ها را پشت سر گذاشته ایم و امروز با ارتباط در بازارهای نفت حضور جدی داریم.

امیری خاطرنشان کرد: امروز رژیم تحریم ها قابل بازگشت نیست؛ در ماه های گذشته برخی بدخواهان به دنبال برهم زدن تحریم ها بودند که موفق نشدند؛ با لطف خدا و همت نیروها، امروز امنیت و آرامش به منطقه برمی گردد و کشور در یک مسیر صحیح توسعه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: امروز مهمترین سرمایه موجود کشور، اتحاد و انسجام ملی است و باید آن را قدر بدانیم و در مسیر آن حرکت کنیم؛ توجه داشته باشیم که در دستگاه اجرایی مهم ترین وظیفه خود را خدمتگزاری مناسب، با مردم و همدل بودن و اجابت درخواست های مشروع و قانونی مردم بدانیم.

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: امروز هدف دشمن امروز اتحاد و انسجام ملی بوده و همواره مورد هدف آنها است؛ گاهی در کشور با مشکلاتی مواجه بوده ایم اما دشمن موفق نشده این اتحاد را از بین ببرد و امروز اقتصاد کشور را هدف قرار گرفته است؛ اگر اقتصاد کشور مشکل شود دچار ناکارآمدی می شویم و این ناکارآمدی می تواند عدم رضایت مردم را به همراه داشته باشد و به نظام آسیب وارد شود.

امیری گفت: همه باید تلاش کنیم تا ناکارآمدی نامناسب در کشور ایجاد نشود؛ همه گروه ها و سلیقه های سیاسی بدانیم که راه دیگری غیر از اتحاد، وحدت و انسجام برای رشد، پیشرفت، امنیت و استقلال کشور نیست.

استاندار قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: از مردم دعوت می کنیم تا در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشکوهی داشته باشند چراکه با توجه به حوادث صورت گرفته، راهپیمایی سال جاری مهم است.

عبدالمحمدزاهدی افزود: با نزدیک شدن به ایام پایان سال، به مدیران تأکید دارم تا برنامه های اجرایی موردنظر صورت بگیرد.

وی بیان کرد: در بارندگی های اخیر، بیش از ۱۲ هزار نفر را در شهرها و نقاط مختلف استان پذیرایی کردیم و هیچ حادثه ای را نداشته ایم و هیچ یک از مسافران آسیب ندیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.