بجنورد- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: اقدامات خوبی در قالب طرح تحول سلامت در خراسان شمالی انجام شده است.

اقدامات خوبی در قالب طرح تحول سلامت در خراسان شمالی انجام شده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر ابراهیم گلمکانی، در سفر به خراسان شمالی اظهار کرد: در قالب طرح تحول سلامت در استان خراسان شمالی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و تلاش های بیشتر و اقدامات بیشتری نیز باید انجام شود.

وی اوج اثربخشی طرح تحول سلامت در استان خراسان شمالی را درمان « آناگل» ؛ زنی از اهالی روستای محروم و مرزی بچه دره در شهرستان راز و جرگلان عنوان کرد که سالیان سال به دلیل مشکلات و فقر مالی، توان درمان پاهای خود را نداشت و ۲۶ سال بر روی زانو و نشسته راه می‌رفت.

دکتر گلمکانی تصریح کرد: مشکلات و دفرمیتی های بدن « آناگل » بسیار زیاد و شدید بود به گونه ای که پیش بینی وضعیت آینده وی را بسیار سخت و غیر ممکن کرده بود اما به همت تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ،مراحل درمان او گام به گام جلو رفت و به نتیجه مطلوب رسید.

وی با اشاره به انجام ۲۸ عمل جراحی اورتوپدی و ٤ عمل جراحی پلاستیک برای« آناگل» و تقدیر از عملکرد بسیار خوب این دانشگاه در روند درمان و بازگشت وی به زندگی، اظهار داشت: علاوه بر مشکلات ارتوپدی، وی مشکلات روحی، دندانی، چشمی، گوارشی و... زیادی داشت که خوشبختانه با همکاری و مساعدت پزشکان متخصص و تیم پزشکی این دانشگاه تا حد زیادی برطرف شد و به حداقل رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.