اراک-با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار مرکزی همزمان با هشتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، ۲ واحد اقتصادی و تولیدی در شهرستان زرندیه به بهره برداری رسید.

 دو واحد تولیدی در شهرستان زرندیه به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت واحد صنعتی طبیعت سبز میهن که در تولید و بسته بندی محصولات صنایع غذایی سبد خانوار مانند روغن و چای فعالیت دارد با ظرفیت سالانه ۴۸۹ هزار تن انواع محصولات در این سفر به دست وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی این واحد تولیدی در سال ۹۳ آغاز شده است و با سرمایه گذاری ۵۵ میلیون یورو و ۳۰۰ میلیارد ریال به ثمر رسیده که با راه اندازی آن برای ۱۷۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

این واحد قابلیت ایجاد اشتغال تا ۴۰۰ نفر را دارد و درحاشیه فعالیت های آن بیش از یک هزار نفر در زمینه پخش محصولات به کار اشتغال پیدا می کنند.

این طرح صنعتی با هدف تولید انواع محصولات سبد غذایی خانوار شامل چای، برنج، روغن ساخته شده و برنامه ایجاد خط تولید تن ماهی و رب گوجه فرنگی نیز به عنوان بخش اجرایی و توسعه ای آن تعریف شده است.

واحد صنعتی پتروپاک شرق نیز روز جاری در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی مامونیه به بهره برداری رسید. این واحد در زمینه تولید محصول پلی استایرن های معمولی و مقاوم فعالیت دارد و با ظرفیت اسمی سالانه ۱۰۰ هزار تن توان اشتغالزایی ۸۰ نفر را دارد.

پلی استایرن های تولیدی این واحد در صنایع پلاستیک و لوازم خانگی قابلیت کاربرد دارد و می تواند به عنوان مواد اولیه پلیمری و شیمیایی برای مصرف کنندگان ظروف یکبار مصرف، نایلون، لوله و اتصالات و قطعات پلاستیکی خودرو استفاده شود.

عملیات اجرایی واحد صنعتی پلی استایرن پتروپاک مشرق زمین از سال ۱۳۹۳ در زمینی به مساحت ۳۳ هزار متر مربع و زیربنای ۱۱ هزار و ۵۵۰ متر مربع آغاز شده است. برای ساخت و راه اندازی این واحد صنعتی به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال و ۳۳ میلیون یورو  سرمایه گذاریشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.