کرج- مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: ۲۴ مرکز پرورش ماهیان زینتی در سطح استان البرز با تولید سالانه ۱۲ میلیون قطعه ماهی زینتی فعالیت می کنند.

البرز سالانه ۱۲ میلیون قطعه ماهی زینتی تولید می کند

لاله ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد : تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان البرز یکی از فعالیت های مهم آبزی پروری در این استان محسوب می شود.

وی افزود: استان البرز با تولید سالانه ۱۲ میلیون قطعه ماهی زینتی در  ۱۰۰  گونه مختلف رتبه ششم تولید ماهیان زینتی کشور را دارا می باشد .

ضیائیان تصریح کرد: کیفیت تولیدی در این بخش قابل توجه بوده و در سال های گذشته علاوه بر تامین نیازهای داخلی بخشی از تولیدات به کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

وی در ادامه گفت: نیاز به سرمایه کم، مصرف کم آب، اشتغالزایی بالا(به ازای هر ۲۵ هزار قطعه یک نفر اشتغالزایی)، قابلیت اجرا در فضای کوچک و در قالب مشاغل خانگی، داشتن بازار داخلی و خارجی از جمله شاخصه های مثبت فعالیت در حوزه پرورش ماهیان زینتی  است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه دریافت کنندگان مجوز در این بخش می توانند از تسهیلات اعتباری جهت احداث مراکز استفاده کنند گفت: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی می تواند نقش مهمی در افزایش تولید، ارتقاء درآمدهای استان، گسترش صادرات و ارز آوری و اشتغال زایی را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان گفت:  این بخش از فعالیتها مزیت تولیدی و اقتصادی  برجسته ای دارد که در سایه حمایت جدی از این حوزه  و با رفع پاره ای از مشکلات موجود قطعا در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاثیر بسزایی خواهد داشت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.