نظرآباد- استاندار البرز با بیان اینکه صادرات باید در دستور کار تولید کشور باشد ، گفت: تولیدات سازه های بتنی استان باید صرف توسعه مبلمان شهری شود.

تولیدات سازه های بتنی البرز صرف توسعه مبلمان شهری شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح واحد تولید قطعات سبک بتنی و مبلمان شهری در شهرستان نظرآباد اظهار کرد: در هشتمین روز دهه مبارک فجر  شاهد افتتاح یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی مهم  و مورد نیاز کشور هستیم.

استاندار البرز با بیان اینکه در سالی که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، هستیم گفت:  همه باید تلاش کنیم از فرصتی که برای استان فراهم می شود جهت ارتقا اشتغال و اقتصاد بهره مند شویم.

 نجفی افزود: افتتاح این واحد تولیدی موجب کاهش واردات محصولات مشابه می شود که سالانه میلیون ها دلار ارز از کشور خارج می کرد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه در دورانی مسئولیت حوزه مدیریتی در منطقه خلیج فارس را داشتم، افزود:  این سازه ها  جزو واردات اصلی ما از امارات بود و میلیاردها تومان ارز صرف واردات این سازه های بتنی می شد اما امروز با این روند شاهد جلوگیری از ورود آن به داخل کشور هستیم.

نجفی تاکید کرد: این مهم باید در بخش اقتصاد مقاومتی مصوب شود  که هیچ کس حق ندارد در حوزه توسعه مبلمان شهری از خارج استان سازه اولیه خریداری کند بلکه باید فقط از سازه های داخلی در زیرساخت های شهری استفاده کنند.

استاندار البرز خطاب به شهرداران تاکید کرد:  در پروژه های استان در حوزه مبلمان شهری حق واردات و خرید سازه های بتنی تولید داخل استان را ندارند و باید از این واحد تولیدی دراستان خریداری شود.

نجفی با بیان اینکه البرز رتبه اول در منابع تسهیلات اعتباری را دارد گفت:در استان البرز از نظر استفاده از منابع تسهیلات اعتباری استان اول کشور هستیم که  از رتبه بیست و هفتم به جایگاه اول رسیده ایم.

استاندار البرز اضافه کرد: البرز امکانات فراوانی برای جذب منابع دارد و این فرصت فراوانی برای استان ایجاد می کند.

گفتنی است این شرکت با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید۱۰۰ هزار تن در سال  زمینه اشتغالزایی برای ۴۰ نفر را در شهرستان نظرآباد فراهم ساخته است.

بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و صرفه جویی در مصارف انرژی بالاترین توان تولید در کشور از مزایای اجرای این طرح به شمار می رود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.