۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 588123

مورث درگذشته این یادداشت، زن است... مادر... و قصه، قصه سهم الارث دخترانی که برادرها می خواهند تضییع اش کنند...

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: از بدترین جنگ هاست این جنگ... منتفع یا متضرر شدنش بماند... بماند که یک چکه اش هم کراهت دارد و دل خسته می کند بشر را از نوع بشر... اما این خانواده از پرخاش و قهر و کشمکش و نزاع و مشاجره رسیده اند به مبارزه... به خط و نشان کشیدن ها و طرح دعوی حقوقی...

وکیل پایه یک دادگستری گفته: نحوه تقسیم ارث در قانون روشن است. اگر در حق تان اجحاف شده، راه محاکم برای طرح شکایت و احقاق حقوق باز است.

چه طنز تلخی! تا دیروز اولاد بودند و خواهر و برادر! حالا شده اند شاکی و متشاکی! حالا کلمه تقسیم، ماترک، ارث، وارث، قاضی و قانون از دهانشان نمی افتد!

با اینکه می بینند اداره ثبت احوال شناسنامه مادر را باطل و گواهی فوت صادر کرده، هنوز به زندگی ضرب الاجلی آدمیزاد چسبیده اند و درگیر وارث بودن اند! درگیر اموالی که بطور قهری منتقل می شود و ما هم بیصدا، در همان صف ایستاده ایم!

القصّه... خواهرها دست به دامان محکمه می شوند و وکیل برایشان طرح دعوی می کند. دادخواست می دهند. کارشناس حقوقی می آید. موکل می شوند و راهکار قانونی مثل همیشه مثل اکثر پرونده های ارث، پایش به موضوع باز می شود.

و می شود آنچه نباید... اَخم و تَخم ها... سلام و علیک برداشتن ها... توهین ها...  ناسزاها... دیگر خبری از صُلح نیست... سهم ها مشخص و اموال و املاک، نصف و یک به ورّاث امروز و خواهر و برادرهای دیروز می رسد.

این روایت که ناخوش تمام شد... اما می خواستم بنویسم برای هم، برادری و خواهری کنید... قوانین، فقط ماده و تبصره سرشان می شود و یک خط هم از دلتنگی نمی دانند... بگویم می دانم ارث شیرین است و رفاه می دهد و وکیل ها، مراقب نتایج پرونده هایشان هستند؛ اما باور کنید هیچ کس حواس اش به رابطه ها نیست... هیچ کس جز خودمان...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.