رشت_ امام جمعه موقت رشت پروژه‌های افتتاح شده دهه‌ فجر گیلان را سبب تضعیف شأن مردم گیلان دانست و گفت: این امر نشان از خالی بودن دست دولت در استان گیلان دارد.

دست دولت برای افتتاح پروژه‌های دهه فجر در استان گیلان خالی بود

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: در روایات آمده است که هر گاه خداوند نعمتی به انسان داد و یا بلایی را از او برطرف کرد انسان باید خداوند را شکر کند.

امام جمعه موقت رشت پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از نعمات خداوند بر ملت ایران دانست و عنوان داشت: نباید پیروزی انقلاب اسلامی را به‌عنوان یک حادثه و رخداد کوچک قلمداد کرد زیرا واقعاً نعمت عظیمی برای مردم ایران بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه بالاترین روش شکرگذاری خداوند "شکر عملی" است خاطرنشان کرد: "شکر عملی" به این معناست که انسان پس از دریافت نعمت از جانب خدا، با ترک گناه و حفظ ایمانش خدا را شکر کند.

وی با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) ابراز داشت: انسان باید در هر شرایطی شاکر خداوند متعال باشد اما حفظ تقوا و ترک گناه بهترین شیوه شکرگذاری از خداوند است و این نوع شکرگذاری نشانه افراد با ایمان و باتقوا است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه شکرگذاری از خداوند متعال سبب افزایش نعمت در زندگی انسان‌ها می‌شود تصریح کرد: مستمر شدن و علی‌الدوام شدن نعمت‌ها یکی از آثار شاکر بودن است.

شفیعی‌زاده استمرار نعمات الهی را از دیگر آثار شاکر بودن دانست و خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که پس از گذشت ۳۹ سال از عمر انقلاب روز به روز به موفقیت‌های انقلابمان افزوده می‌شود و این نشان از شاکر بودن ملت ایران دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارکنان نیروی هوایی اظهار داشت: انقلاب‌های زیادی در طول ۲۰۰ گذشته به‌وقوع پیوست اما هیچ‌ کدام در مسیر اصلی خود باقی نماند و نابود شدند.

وی با تاکید بر اینکه پس رحلت امام خمینی(ره) عده‌ای به‌دنبال آن بودند تا انقلاب اسلامی را به انحراف بکشند خاطرنشان کرد: وجود مقام معظم رهبری و حرکت ایشان در مسیری که امام راحل ترسیم کرده بود سبب جلوگیری از این انحرافات شد.

امام جمعه موقت رشت مصونیت از عذاب الهی را یکی از آثار شکرگذاری دانست و ابراز داشت: ما باید در تمام عرصه‌های فردی و اجتماعی زندگیمان تلاش کنیم تا رضایت خداوند متعال را جلب کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) اعلام کرد: امروز پس از گذشت قریب به ۴۰ سال از انقلاب بسیاری از مردم می‌پرسند که دستاوردهای انقلاب چه بوده است و ما باید بتوانیم پاسخگوی آن‌ها باشیم.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای انقلاب را واقع‌بینانه و دقیق برای مردم بیان کنیم خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های ما در طول انقلاب این بوده است که دستاوردهای انقلاب را برای مردم بیان نکرده‌ایم.

شفیعی‌زاده جوسازی‌های دشمن را یکی از دلایل عدم موفقیت ایران در بیان دستاوردهای انقلابش دانست و گفت: دشمنان انقلاب با استفاده از قدرت رسانه به‌گونه‌ای در ذهن مردم تشکیک ایجاد می‌کنند که حتی افراد معتقد به انقلاب هم به شک می‌افتند.

امام جمعه موقت رشت با اعلام اینکه امسال نارضایتی‌های عمومی اثر تضعیف کننده‌ای بر دستاوردهای انقلاب داشته است خاطرنشان کرد: در انقلاب هم پیشرفت وجود دارد و هم عقب‌ماندگی و ما باید تلاش کنیم تا حقایق انقلاب را برای مردم بیان کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بداند مردم کماکان نسبت به وضعیت اقتصادی اعتراض دارند تصریح کرد: افزایش قیمت دلار یکی از مشکلاتی است که دولت باید هر چه سریع‌تر به آن رسیدگی کرده و یا حتی این پول را از تبادلات مالی کشور حذف کند.

شفیعی‌زاده امنیت ایران را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران در تعجب هستند که ایران چگونه توانسته هم برای کشور خودش و هم برای سایر کشورهای منطقه امنیت ایجاد کند.

وی اقتدار ایران در جهان را به‌عنوان یکی دیگر از دستاورهای انقلاب اسلامی معرفی کرد و عنوان کرد: اقتداری که انقلاب اسلامی برای ملت ایران ایجاد کرد در دنیا بی‌نظیر است و همین اقتدار سبب شده است تا دشمنان جرأت تهدید ایران را نداشته باشند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: استقلال ملت ایران یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است زیرا در گذشته ملت هیچ حقی در انتخاب مسئولان کشورش نداشت اما امروز خود مردم برای سرنوشتشان تصمیم می‌گیرند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به نفوذ جمهوری اسلامی ایران در دنیا بیان کرد: امکان ندارد که قرار باشد تصمیمی برای دنیا بگیرند و ایران در آن تصمیم‌گیری حضور نداشته باشد و این نشانه اقتدار ایران است.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب امروز علاوه بر تخریب چهره انقلاب به‌دنبال تخریب چهره اسلام نیز هستند تصریح کرد: آن‌ها فهمیده‌اند که تفکر اسلامی ایران در حال گسترش میان مردم جهان است به همین دلیل اقدام به اسلام هراسی می‌کنند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به توانایی جمهوری اسلامی ایران در راستای ساخت ماهواره‌های فضایی و دستیابی به صنعت هسته‌ای گفت: به فرموده مقام معظم رهبری انقلاب ما موجود زنده‌ای است که هر سال بیشتر از گذشته پیشرفت می‌کند.

شفیعی‌زاده با اشاره به حوادث اخیر پیش آمده در کشور اظهار داشت: دشمنان ما بدانند این رخدادها اختلافات داخلی است و هرگاه منافع ملی در خطر باشد ملت ایران تبدیل به یک " ید واحده" می‌شود.

امام جمعه موقت رشت ضمن دعوت مردم به حضور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ۲۲ بهمن امسال باشکوه‌تر و دیدنی‌تر از سال‌های دیگر برگزار می‌شود.

وی خطاب به مسئولان استان گیلان گفت: در ایام دهه فجر طرح‌هایی باید افتتاح شود که سبب دلگرمی مردم شود اما متاسفانه برخی از افتتاحیه‌های برگزار شده در شأن استان گیلان نبود و حتی سبب زیر سئوال رفتن کشور در سطح دنیا شد و نشان از خالی بودن دست دولت در استان گیلان داشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان ضمن تجلیل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین طرح افتتاح شده در استان گیلان، افتتاح مسکن محرومان بود که توسط سپاه قدس گیلان انجام شد.

منبع : تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.