۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 588177

ایران نه تنها در حفظ امنیت داخلی کاملا موفق بوده بلکه در حفظ موازنه محور مقاومت و توازن قدرت در منطقه نقش اساسی دارد. اگر ایران نبود اکنون سوریه وعراق شرایط دیگری داشتند به نحوی که حضورایران موجب مطلوب شدن شرایط سوریه بعد از حمله چند ساله تروریست ها شد.

ایران قطب بزرگ پایداری در منطقه

قدس آنلاین- پیروزی انقلاب اسلامی ایران پدیده بسیار مهمی درعرصه های منطقه وبین المللی بود که محاسبات و موازنه های منطقه ای وبین المللی را دگرگون کرد. پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ موجب تشکیل قطب جدیدی درعرصه های بین المللی شد بنحوی که جمهوری اسلامی ایران توانست جدای از دو قطب شرقی وغربی به عنوان قدرت سومی در عرصه های منطقه ای وجهانی ظهور وبروز پیدا کند، لذا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه دگرگون شد وجنبش های آزادی بخش فلسطینی و منطقه ای که برای تقابل با استکبار جهانی ورژیم صهیونیستی به وجود آمدند برآیند تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر منطقه بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب تلاش کردند تا از طریق اتهام زنی و ایجاد موانع جمهوری اسلامی ایران را در محافل بین المللی و مناسبات خارجی منزوی کنند اما جمهوری اسلامی ایران همچنان به عنوان قدرت برتر منطقه ای تلقی می شود ودر طول ۳۹ سال گذشته مانع نفوذ صهیونیست ها وامپریالیسم جهانی در منطقه شده است. مثلث شوم امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان که برای کاهش نفوذ ایران تشکیل شد تا در تغییرات اخیر منطقه ای حضورایران را کاهش دهد اما با شکست داعش و حامیانش درعرصه های میدانی در سوریه وعراق پازل های جدید آمریکا برای شطرنج سیاسی خاورمیانه خنثی شد وایران مانع شکل گیری این پازل شد ...هر چند آمریکا تلاش می کند رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت برتر و مدیر منطقه خاورمیانه عمل کند اما ایران با حضور در سوریه وعراق و شکست تروریست هایی که امنیت منطقه را نشانه رفته بودند این توطئه با شکست مواجه شد.

ایران نه  تنها در حفظ امنیت داخلی کاملا موفق بوده بلکه در حفظ موازنه محور مقاومت و توازن قدرت در منطقه نقش اساسی دارد. اگر ایران نبود اکنون سوریه وعراق شرایط دیگری داشتند بنحوی که حضورایران موجب مطلوب شدن شرایط سوریه بعد از حمله چند ساله تروریست ها شد. خروج عراق از بحران ناامنی و رسیدن به یک نقطه پایداری به دلیل حضور قاطع و راهبرد مطلوب ایران در خاورمیانه می شود، لذا ایران شرایط بسیار خوبی برای کشورهای محور مقاومت به وجود آورد. ایران یکی از مهمترین کشورهای جهان ومنطقه است که  به عنوان قطب بزرگ پایداری در منطقه تلقی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.