اراک- مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: چهارمین برنامه نشان ملی صنایع دستی با حضور ۵۰ هنرمند از استان مرکزی برگزار شد که در نهایت ۱۳ اثر از ۹ هنرمند استان موفق به دریافت نشان ملی صنایع دستی شدند.

دریافت نشان ملی  ۱۳ اثر صنایع دستی استان مرکزی

به گزاش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی،سیدمحمد حسینی گفت: از میان آثار رسیده به داوری مقدماتی این برنامه، جمعا بیست اثر و ۱۴هنرمند در برنامه نشان ملی امسال از سوی استان انتخاب و به داوری نهایی ارسال شدند که از این میان ۹ هنرمند و جمعا ۱۳ اثر موفق به دریافت نشان ملی صنایع دستی شدند.

وی افزود: به ۱۰ اثر برگزیده داوری چهارمین برنامه ملی مرغوبیت صنایع دستی امتیازاتی از قبیل ارسال آثار برگزیده برای دریافت نشان بین المللی مهر اصالت بر اساس سهمیه بندی شورای جهانی صنایع دستی(مهر اصالت یونسکو)، اعطای وام کم بهره از محل اعتبارات صندوق کار آفرینی امید، اولویت اعزام ۱۰ نفر برگزیده به نمایشگاه های خارج از کشور، اعطای جایزه و نشان سیمین برنامه علاوه بر گواهی مرغوبیت اثر و چندین امتیاز دیگر اعطا خواهد شد.

او در پایان گفت: در حال حاضر در کشور از نظر دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی جایگاه مطلوبی داریم و سعی مجدانه اداره کل بر آن است تا بتوانیم در میان آثار دریافت کننده مهر اصالت جهانی صنایع دستی سازمان یونسکو نیز جایگاه خود را بالاتر بریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.