بجنورد- بوستان اختصاصی مادر و کودک در بجنورد با حضور استاندار خراسان شمالی، شهردار بجنورد و سایر مسئولان استانی افتتاح شد.

بوستان اختصاصی مادر و کودک در بجنورد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح این بوستان گفت: یکی از هدفگذاری های استان، ایجاد بوستان های ویژه بانوان و شهر دوستدار کودک است.

محمدرضا صالحی با بیان اینکه آینده جامعه ما با دست کودکان، نوجوانان و جوانان امروز رقم می خورد، اظهارداشت: تمام امکاناتی که امروز در اختیار ما است و مسئولیت هایی که به ما واگذار شده، به عنوان امانت نسل آینده است.

صالحی با اشاره اینکه امید به آینده و نشاط برای نسل جوان و نوجوان ضروری است، افزود: ایجاد محیطی شاد برای کودکان یکی از وظایف ما است و  کسانی که ناامیدی و رعب و وحشت را در جامعه تزریق می کنند، باید جوابگوی نسل آینده باشند.

استاندار در آیین افتتاحیه بوستان اختصاصی مادر و کودک در مرکز استان، بجنورد را به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی کرد و افزود: ایجاد فضای مناسب و شاد برای کودکان برای تقویت امید به آینده نیاز است و لازمه ایجاد شهر دوستدار کودک احداث فضاهای مناسب است.

افتتاح پارک مادر و کودک با اعتبار ۵ میلیارد ریال

شهردار بجنورد نیز در مراسم افتتاحیه پارک مادر و کودک گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در طرح «شهر دوستدار کودک» در نظر داریم تا تمام پارک های بجنورد به امکانات و تجهیزات شادی آفرین برای کودکان مجهز شوند.

روح الله براتیان با اشاره به اینکه در حال حاضر در بجنورد ۶۰ پارک وجود دارد، گفت: متاسفانه از این تعداد فقط ۲۰ پارک دارای تجهیزات بازی برای کودکان است.

وی با اشاره به اینکه پارک مادر و کودک به عنوان نمادی برای آماده سازی طرح شهر دوستدار کودک افتتاح شد، افزود: این پارک با هزینه بالغ بر پنج میلیارد ریال آماده شده است.

براتیان با اشاره به اینکه پارک مادر و کودک ۴ هزار متر مربع وسعت دارد که ارزش مکانی این پارک حدود ۲۵ میلیارد تومان است، افزود:ساخت این پارک را سال ۹۵ آغاز شده بود که کار ساخت آن  مدتی متوقف شد اما، دوباره در بازه کوتاه ۴۰ روزه به صورت فشرده و در قالب ۸ گروه آماده بهره برداری شد.

شهردار بجنورد با بیان اینکه مشکلات مالی شهرداری مانع ارائه خدمات به مردم نیست، عنوان کرد:برنامه ریزی برای نوسازی و تجهیز و توسعه شهربازی، بوستان بش قارداش و پارک دو برابر به عنوان بام بجنورد در دستور کار قرار دارد.

شهردار بجنورد افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در آینده ای نزدیک پارک شطرنج و پارک نور در خیابان حسینی معصوم افتتاح می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.