دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: تحقیر مردم ایران و بها دادن به بیگانگان از خصوصیات خاندان حاکم پهلوی بود. براساس آمارهای معتبر جهانی، ازنظر روند رشد علمی و فناوری، جزو شتابنده‌ترین‌ها کشورها در سطح دنیا محسوب می‌شویم.

صهیونیست‌ها درصدد تضعیف مقاومت و بالکانیزه کردن کشورهای اسلامی هستند

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز (شنبه) در همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن‌های فجر انقلاب اسلامی که در محل حوزه هنری برگزار شد ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: در آستانه ورود انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سال حیات پربرکت خود هستیم.

وی افزود: نظام سیاسی ایران در دوران قبل انقلاب اسلامی، نظام پادشاهی به شکل موروثی بود و مردم ایران هیچ نقشی در به قدرت رسیدن پادشاه نداشتند.

ولایتی تصریح کرد: رضاخان و محمدرضا پهلوی به‌عنوان دیکتاتورهای مستبد، خشن و بیگانه‌پرست که هیچ اختیاری از خود نداشتند، هر دو با نظر بیگانگان به قدرت رسیدند و درواقع دست‌نشانده آنان بودند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: تحقیر مردم ایران ازیک‌طرف و بها دادن به بیگانگان از طرف دیگر از خصوصیات خاندان حاکم پهلوی در ایران بود.

وی می‌گوید که امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و براساس آمارهای مراکز معتبر جهانی، ازنظر روند رشد علمی و فناوری، جزو شتابنده‌ترین‌ها کشورها در سطح دنیا محسوب می‌شود و سرعت پیشرفت علمی ملت ایران ۱۱ برابر متوسط دنیاست.

 ولایتی تاکید کرد: از نظر اقتصادی، اقتصاد ایران در سال‌های پایانی رژیم پهلوی، یک اقتصاد کاملاً وابسته به خارج بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عقب ماندگی علمی، نداشتن برنامه مشخص اقتصادی، وابستگی به صادرات نفتی، نابودی کشاورزی، میزان بالای بیکاری، رشد سرمایه داری در دامان امپریالیسم، درآمد سرانه پایین، وضع بد بهداشت، اشرافی گری شدید، توزیع ناعادلانه درآمدهای ملی و تشدید فاصله طبقاتی و در یک کلام، فساد، اسراف، ظلم اقتصادی و فقر اکثریت مردم ایران از ویژگی های برجسته مدیریت فاسد، بی‌کفایت و ناکارآمد دوران پهلوی عنوان کرد.

وی «مبارزه با فرهنگ اسلامی و ملی» را از ویژگی‌های فعالیت‌های فرهنگی رژیم طاغوت برشمرد و تصریح کرد: اسلام‌زدایی و ترویج فرهنگ غربی از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی رژیم گذشته بود.

ولایتی اظهار داشت: در چنین شرایطی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی به وقوع می پیوندد و پس از قرن ها، الگو و ساختار نوینی از نظام سیاسی در دنیا تحت عنوان مردم سالاری دینی را که متکی به رأی مردم و در چارچوب اصول و موازین اسلام ناب محمدی است را تشکیل می دهد.

به اعتقاد دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، امروز به روشنی می توان کمیت و کیفیت نتایج ارزشمند و دستاوردهای شگرف آن را در سطح داخل، منطقه و جهان به تماشا نشست.

ولایتی معتقد است که در حوزه سیاسی باید از استقلال در تصمیم‌گیری، حفظ تمامیت ارضی کشور، انتخابات آزاد، افزایش بینش سیاسی مردم، استقلال در سیاست خارجی و رساندن ایران به عزت و کرامت لایق خود نام برد که باعث شده است جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردم سالار دینی، جزو دموکراتیک ترین کشورها در دنیا به شمار رود.

وی با اشاره به وضعیت ایران در بعد اقتصادی و اجتماعی گفت: ایران به رغم تحریم‌های چهل ساله، دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران به ارمغان آورده است که گسترش عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت و امکانات، ایجاد زیرساخت های اقتصادی و خودکفایی، در بسیاری از زمینه ها از آن جمله است.

وی احیا و اجرای قوانین اسلامی در سطح کلان جامعه در ابعاد سیاستگذاری و قانونگذاری و اجرا، ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی و احیای شعائر الهی و احکام اسلامی، مبارزه‌ با انحطاط و ابتذال‌ فرهنگی‌ و اعتلای فرهنگ اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی عنوان کرد.

ولایتی «گفتمان و اندیشه بیداری، مقاومت و استکبارستیزی» و «ورود اسلام به افقهای تمدن نوین اسلامی» دو دستاورد ایران در حوزه سیاست خارجی دانست و گفت: این استراتژی ها بیش از پیش سایر مکاتب فکری، نظری و تمدنی غرب را به چالش کشیده و نظام سلطه و استکبار را با هزینه های سنگین مواجه ساخته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پدیداری و ماندگاری «اندیشه مقاومت» یکی از تأثیرات بسیار مهم و راهبردی انقلاب اسلامی است که متأثر از آرمان ها، ارزش ها و اندیشه های انقلابی بنیانگذار کبیر انقلاب و تدابیر و تصمیمهای دورنگرانه و استراتژیک مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: اگر هدایت های مقام معظم رهبری و ایستادگی و شجاعت و درایت حضرت ایشان و مقاومت جوانان شیفته اسلام در لبنان، فلسطین، سوریه و عراق و ایستادگی دولت های قانونی این کشورها نبود اکنون دمشق، بیروت و بغداد به دست صهیونیست ها و عوامل آنان افتاده بود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه آزادی فلسطین و رهایی قدس شریف از بند اشغال، هدف متعالی و اولویت اول مقاومت اسلامی را تشکیل می دهد، اظهار کرد: مقاومت اسلامی براساس اصول مسلم و مبرهن اسلام ناب محمدی شکل گرفت و امکان سازش با رژیم غاصب صهیونیستی وجود ندارد.

ولایتی با طرح این پرسش که کدام مسلمام غیرتمندی است که به اشغال قبله اول مسلمین رضایت دهد، لذا راه موجود در این زمینه را مقاومت و مبارزه عنوان کرد.

وی در همین زمینه افزود: با مقاومت و مبارزه هم شریعت اسلام حفظ می شود و هم از حقوق حقه مسلمانان در هر نقطه ای از جهان که مورد ظلم واقع می شوند دفاع خواهد شد.

به اعتقاد ولایتی نظام سلطه در حوزه «جنگ سخت» و در «مواجهه میدانی با اندیشه و گفتمان مقاومت اسلامی»، عرصه را باخته است.

وی با اشاره به تحولات داخلی در سوریه و عراق و نابودی داعش گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحقق منافع خویش به دنبال از کار اندازی اندیشه مقاومت در این کشورها بودند، و این یکی از شکست‌های مهم نظام استکبار در مقابله مقاومت در هزاره سوم میلاد است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره ملت مظلوم  یمن هم گفت: یمن به رغم حملات گسترده متجاوزان سعودی که تحت حمایت غرب و آمریکا این کشور را به خاک و خون می کشند، از نظر میدانی و سیاسی تاکنون فاتح این نبرد نابرابر بوده است.

وی با اشاره به برخی ماجراجویی‌های اخیر در لبنان هم گفت: تحولات داخلی لبنان در ماه‌های گذشته و عبور هوشمندانه و فاتحانه آن از معرض دسیسه‌های آمریکایی- صهیونیستی که برخی از رژیم‌های مرتجع عربی نیز در شکل‌دهی به آن دست داشتند، مصداق دیگری از شکست برای نظام سلطه و استکبار در منطقه بود.

ولایتی با بیان اینکه نظام استکبار برای جبران شکست و استیصال در نبرد نظامی و میدانی در مقابل جبهه مقاومت، به جنگ نرم روی آورده است، اظهار داشت: مقاومت اسلامی در شرایط حساس و پیچیده ای قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی می‌گوید که صهیونیست‌ها و پشتیبانان بین‌المللی آن به صورت برنامه‌ریزی شده و در پشت نقاب‌های متنوع درصدد تضعیف گفتمان مقاومت و بالکانیزه کردن کشورهای اسلامی و به حاشیه راندن مسأله مهم و حیاتی فلسطین هستند.

به باور ولایتی مهمترین راهبرد آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از حکام عربی در شرایط فعلی دامن زدن به اختلاف‌های قومی، مذهبی و منازعات فرقه‌ای در میان مسلمانان و تضعیف پایه‌های اقتدار ملی در کشورهای عضو جبهه مقاومت و تجزیه آن هاست.

ولایتی تاکید کرد: امروز امت اسلام برای حفظ دستاوردهای میدانی و سیاسی ناشی از پیروزهای جبهه مقاومت و همچنین عبور از توطئه های نرم و سخت موجود و پیش رو که قدرت‌های بین‌المللی تدارک دیده‌اند، بیش از هر زمان دیگری به وحدت و اتحاد که مقدمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی که مقصد و هدف غایی تمام جنبش‌های اسلامی است، نیازمند است.

وی با اعتقاد بر اینکه نظام سلطه و استکبار از خصومت و کینه‌ورزی علیه کشورهای و مقاومت دست بر نخواهند داشت، گفت: ملت‌های مسلمان باید به طور دائم خود را برای مواجهه با هر تهاجمی از سوی دشمن مهیا سازند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.