اصفهان-شهردار اصفهان گفت: بررسی ها نشان می دهد علت اصلی تکمیل نشدن خط یک مترو بعد از ۱۷ سال عدم تخصیص بودجه لازم بوده است.

عدم تخصیص بودجه مناسب و تعویق ۱۷ ساله راه اندازی متروی اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قدرت‌الله نوروزی ظهر شنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های زیست محیطی شهرداری اصفهان، هشدار داد: اصفهان در معرض خطر ریزگردها که منشا آن نبود آب در بستر تالاب گاوخونی است، قرار دارد، غرب و جنوب اصفهان نیز در معرض آلاینده‌ها قرار گرفته که بی توجهی به این مشکلات می‌تواند آثار سویی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان تحت تأثیر بسیاری از عوامل منفی قرار گرفته که هوا، محیط زیست اصفهان، رفاه عمومی و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، گفت: توجه استاندار و مجموعه مدیران به مسایل زیست محیطی و بهداشتی و سلامت مردم اصفهان بسیار ضروری است.

شهردار اصفهان با اشاره به برنامه های شهرداری اصفهان در سی و نهمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی، اظهارکرد: به منظور ایجاد زمینه حضور مردم در صحنه و ایجاد نشاط و شادابی در بین شهروندان، بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه و جشن به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش‌بینی شد.

وی تصریح کرد: امسال شهرداری اصفهان با نگاهی جدید بر مبنای دفاع از استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و جلب مشارکت در عرصه‌هایی که می‌تواند باعث تقویت نظام و زمینه‌ساز حضور مردم باشد، فعالیت‌های خود را در دهه فجر آغاز و از تمام ظرفیت‌ها در مناسبت‌های ملی و مذهبی برای حضور مردم همراه با فضایی شاد استفاده کرده است.

نوروزی با اشاره به پروژه متروی اصفهان گفت: بررسی ها نشان می دهد علت اصلی تکمیل نشدن خط یک مترو بعد از ۱۷ سال عدم تخصیص بودجه لازم بوده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار تنها برای مترو در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: یک سوم بودجه سال آینده به بخش حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس اختصاص داده شد.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری به دنبال جلب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه شهر است و در این راستا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار مردم قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.