۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 588308

جوین_ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین اعلام کرد: از ابتدای سال جاری ۶ وقف جدید به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سامانه جامع وقفیات شهرستان جوین به ثبت رسیده است.

 ۶ موقوفه جدید در شهرستان ثبت شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ وقف جدید به ارزش ۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سامانه جامع موقوفات این شهرستان ثبت شده است.  

حجت الاسلام غلامحسین بلقان آبادی خاطر نشان کرد: این وقفها با نیت امور قرآنی، مراسم اهل بیت(ع)، ساخت حسینیه و مسجد، کمک به نیازمندان، ازدواج جوانان و حوزه علمیه ثبت شده است.  

وی با اشاره به ضرورت ثبت وقف جدید در بخش های علم و فناوری، درمان و محیط زیست تصریح کرد: سنت حسنه وقف ریشه در سیرۀ پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) دارد که در بهبود امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حل مشکلات روستاها موثر است.  

بلقان آبادی اضافه کرد: ۳۷۰ رقبه این شهرستان در سامانه جامع موقوفات کشور به ثبت رسیده که ۲۵۰ مورد آن در هفت ماه گذشته بوده است.  

حجت الاسلام بلقان آبادی افزود: همچنین با صدور سند مالکیت برای ۳۵ رقبه طی هفت ماه گذشته در مجموع ۱۵۵ رقبه شهرستان جوین دارای سند مالکیت شده است.  

وی اظهار داشت: شهرستان جوین دارای ۱۴ بقعه متبرکه، ۳۹۴ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است.  

شهرستان جوین به مرکزیت شهرنقاب با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.