قوچان- ۶ پروژه عمرانی بااعتبار ۴۴۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در بخش مرزی باجگیران افتتاح و کلنگ زنی شد .

۶ پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این بخش ۴ پروژه ساختمان دهیاری روستای حاج نصیر، راه روستایی اینچه ها، آب‌شیرین‌کن شهر باجگیران و مسکن روستایی قاچکانلو به ارزش ۱۸۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال افتتاح و دو پروژه گازرسانی به محور رهورد و آبرسانی به ۱۴ روستا بااعتبار ۲۵۷ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
در این مراسم بخشدار باجگیران گفت : پروژه ساختمان دهیاری روستای حاج نصیر بااعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال برای این روستا با ۵۰ خانوار افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
ابوالقاسم جوادی ادامه داد : در طول هفته دولت سال جاری نیز ۴ ساختمان دهیاری به بهره‌برداری رسیده بود که تنها این دهیاری پس از تأمین اعتبار برای دهه فجر به بهره‌برداری رسید.
نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی نیز در خصوص افتتاح و بهره‌برداری راه روستایی اینچه ها اظهار کرد : این پروژه به طول ۵ کیلومتر و بااعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال در محور اینچه ها توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء و راه و شهرسازی اجراشده است که ۴ پل یک متری، ۲  پل ۲ متری، یک پل ۴ متری و ۴  آب‌نما از ابنیه این پروژه است.
مرتضی رحمانی مطلق با اشاره به اینکه در این پروژه صد هزار مترمکعب خاک‌برداری و ۲۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی و ۵ هزار تن آسفالت ریخته شده است، افزود : ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه بوده و در صورت مساعد بودن هوا ۱۵ درصد باقیمانده نیز اتمام می‌یابد.
حسن دهقانی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قوچان، نیز با اشاره به احداث و خریداری ۴ منزل مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در دهه فجر امسال گفت : ۴ منزل مسکونی مربوط به بخش باجگیران و در روستاهای  قاچکانلو آسی بلاغ امام وردی خان است که اعتباری ۶۰۰ میلیارد ریالی و به‌صورت تسهیلات بلاعوض بوده است.
در این مراسم سعید قارنگیان رئیس آب و فاضلاب شهری در خصوص افتتاح آب‌شیرین‌کن باجگیران گفت : یکی از مشکلات مردم مرزی باجگیران آب شرب بود که با افتتاح این پروژه بااعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مردم این شهر مرزی آب رایگان برداشت می‌کنند.
در ادامه هادی بهمنیار رئیس آب و فاضلاب روستایی قوچان در مراسم کلنگ زنی آب شرب روستایی گفت : این پروژه بااعتبار ۱۴۷ میلیارد ریال برای ۱۴ روستا با جمعیت ۱۳ هزار نفر کلنگ زنی شد که با اتمام این پروژه ظرف ۴ ماه  ۶۰ درصد بخش باجگیران تحت پوشش آب شرب روستایی خواهند بود.
رئیس شرکت گاز قوچان نیز در خصوص گازرسانی به ۱۴ روستا در محور رهورد گفت: در این پروژه یک هزار و ۳۳۶ خانوار بااعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.