کرج- مدیرکل هواشناسی استان البرز از ورود ۲ سامانه بارشی قوی به این استان در یک هفته آینده و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در این استان خبرداد.

هفته ای پربارش در انتظار البرزی ها/ احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر

منصور رحمانیان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: بررسی آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی از اوایل فردا دوشنبه به استان حکایت دارد.

وی افزود: این سامانه بارشی تا ظهر چهارشنبه مناطق وسیعی از کشور را در بر می گیرد و منطقه البرز مرکزی را نیز به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهد.

رحمانیان با بیان اینکه این سامانه موجب رخداد رعدو برق، وزش باد شدید وبارش های قابل توجه و رگباری برف وباران می شود گفت: حجم بارش ها به گونه ای است که در ساعاتی از روز منجر به سیلاب و آبگرفتگی معابر شهری خواهد شد و در ارتفاعات و مناطق شهری به دلیل افت دما بارش متناوب برف نیز پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی در عصر سه شنبه و صبح چهارشنبه خواهد بود ودر ادامه سامانه بارشی قوی تری پس از ۳ روز به استان خواهد رسید.

رحمانیان ادامه داد: سامانه بارشی دوم از روز جمعه وارد استان می شود وتا غروب روز یکشنبه زمینه ساز بارش های شدید برف و باران در استان خواهد شد.

وی در پایان با درخواست از مردم البرز و مسافرین گفت: تنظیم وبررسی خودرو و به همراه داشتن تجهیزات لازم از جمله زنجیر چرخ، لباس گرم و لوازم گرمایشی و مواد غذایی برای کسانی که قصد تردد در جاده های کوهستانی را دارند ضروری است ضمن آنکه کوهنوردان و گردشگران در صورت امکان نسبت به تغییر زمان برنامه سفر آن را به اواسط هفته اینده موکول کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.