جوین_ فرماندار شهرستان جوین اعضای شورای اسلامی شهر نقاب را به هم دلی فرا خواند و گفت: نبود اماکن فرهنگی و تفریحی در سطح شهرستان جوین و به ویژه شهر نقاب مشکلی است که باید حل شود.

فرماندار شهرستان جوین، شورای اسلامی شهر نقاب را به همدلی فراخواند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، نماینده عالی دولت در شهرستان جوین گفت: فقر شدید اماکن تفریحی در سطح شهرستان جوین و به ویژه شهر نقاب که حدود یک دهه از ارتقای آن به شهرستان می گذرد، مشهوداست، و مردم از کمبود اماکن تفریحی رنج می برند، به طوری که شهروندان جوینی همواره از این موضوع ابراز گلایه می کنند.  

فرماندار شهرستان جوین اظهار داشت: وسعت شهر نقاب به صورت طولی بوده، و حدود ۵ کیلومتر طول و یک ونیم کیلومتر عرض دارد، با ۷۰۰ هکتار مساحت و ۱۵ هزار نفر جمعیت اماکن تفریحی مناسبی ندارد.  

حسین جمشیدی خاطر نشان کرد: متاسفانه شهر نقاب ازتجمیع ۶ محله نقاب، کلاته آقامحمد، ملایجرد،  سردارآباد، شمس آباد و قدر آباد بوجود آمده، به همین خاطر ناهماهنگی بین محلات وجود دارد.  

وی تصریح کرد: پارک ۵ هکتاری در محلی مناسب انتخاب شده، ولی مشکلات مالی شهرداری و سایر اختلافات موجود فعلا برای فعال کردن اجرای عملیات راه به جایی نبرده است.  

جمشیدی اعضای شورای اسلامی شهر نقاب را به هم دلی فرا خواند، و گفت: ادامه این روند آسیب بزرگی به بدنه اجتماعی شهر نقاب و در نهایت به شهرستان جوین وارد می کند.  

وی افزود: با توجه به اعتبار اختصاصی تملک های دارایی شهرستان جوین به شهرداری نقاب، شهرداری نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام نماید، تا در آینده با بهبود وضعیت مالی شهرداری پارک ۵ هکتاری تکمیل شود.  

یکی از معتمدین شهر نقاب گفت: وجود فضاهای سبز اختصاصی مانند پارک‌ها ضرورت نخست زندگی شهری است، شهروندان به ویژه بازنشستگان محلی برای تفریح و ورزش برای گذراندن لحظاتی در آرامش و سکوت نیاز دارند.  

سردار آبادی تصریح کرد: تغییر چهرۀ شهر در نبود فضای سبز از زیان‌های خطر آفرین از جمله رشد آلاینده‌ها و اختلالات جدی برای آینده شهروندان می باشد.  

وی یادآورشد: یکی از شاخص‌های رفاه شهری افزایش تسهیلات و امکانات زیست محیطی  و زندگی بهتر است، و شهر بدون داشتن مراکز تفریحی شهر ایده‌الی برای مردم آن منطقه نخواهدبود.
 منجی فر یک عضو شورای شهر نقاب گفت:شهرستان جوین با جمعیت  بیش از ۵۵هزار نفر از داشتن یک مجتمع تفریحی با وسائل مجهز  و به روز محروم بوده، و اغلب شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت به شهرستان های همجوار مثل اسفراین -اطراف کشت وصنعت جوین و نقاطی که آب و هوای لطیف داشته باشد، اوقات تفریحی خود را سپری می کنند.  

 وی افزود: در این شهرستان که به شهر مشاهیر شهرت دارد، انتظار مردم در زمینه امکانات تفریحی و فرهنگی بیش از آن چیزی است، که اکنون مشاهده می‌کنند، و اگر امکانات تفریحی فراهم شود، گردشگران فراوانی راجذب خواهد کرد.  

 یکی از شهروندان نقابی گفت: امروز حقیقتا شهرستان جوین دچار فقر اماکن تفریحی است، به طوری که مردم و خانواده های این منطقه مکان های مناسب و به روزی را برای تفریح ندارند.  

عیدمحمد نقابی اظهارداشت: شهرستان جوین با جمعیتی بیش از ۵۵ هزار نفر از داشتن مراکز تفریحی نظیر شهربازی محروم باشد، و خانواده ها برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان خود به مناطق اطراف مراجعه کنند.  

انصاری یکی دیگر از شهروندان نقابی در این خصوص گفت: عدم وجود فضای تفریحی و ورزشی مناسب در شهرستان برای گذراندن اوقات فراغت جوانان  باعث به وجود آمدن معضلات بزرگ فرهنگی و اجتماعی می شود.  

وی افزود: نبود زیرساخت های تفریحی و فرهنگی در شهرستان های کوچک یکی از دلایل مهاجرت مردم به کلان شهر ها می باشد.  

یک عضو شورای دیگر شهر نقاب اظهار داشت: کمبود امکانات تفریحی در شهرستان جوین احساس می شود، به همین خاطر برنامه هایی را در این زمینه در دستور کار داریم.  

وکیلی در خصوص احداث پارک ۵ هکتاری شهر نقاب گفت: بخش ورودی این پروژه اجرا شده، و یکی از دلایل توقف کار تغییر مدیریت شهرداری است.  

وی تصریح کرد: برنامه ریزی هایی انجام شده، تا  در ۴ سال آینده بخش قابل توجهی از این بوستان به بهره برداری برسد، تا مردم بتوانند از این مکان تفریحی استفاده کنند.  

مسئول فضای سبز شهرداری نقاب بیان داشت: در کنار احداث بوستان ۵ هکتاری در نظر داریم، کار مطالعاتی برای احداث تعدادی پارک محلی را هم آغاز کنیم، چرا که محلاتی از شهر مثل محله سردار آباد از وجود امکانات تفریحی و پارک بی بهره است.  

علی اصغر وکیلی افزود: یکی از پیشنهادات بنده در این خصوص ایجادپارک خطی در کال محله شمس آباد روبروی دادگستری شهرستان جوین می باشد.  

 شایان ذکر است:طرح احداث پارک ۵ هکتاری به عنوان طرح توسعه گلزار شهدای گمنام در نظر گرفته شده، که بالغ بر ۶۲ درصد فضای سبز و مکان های تفریحی و ۱۸ درصد اماکن فرهنگی در آن پیش بینی شده است، و در صورت تکمیل پارک ۵ هکتاری مراجعان به زیارت شهدای گمنام از فضای مناسب پارک بهره مند خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.