یزد - فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: گنگره شهید شاخص دانش آموزی سال ۹۶در استان یزد با نام شهید ۱۲ساله استان شهیدمحمد حسن ذوالفقاری روز ۲۵بهمن ماه در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد بر گزارمی شود.

کنگره شهید شاخص دانش آموزی در یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سردار فتح الله جمیری پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری این کنگره با تبریک حماسه غرور آفرین ملت همیشه در صحنه ایران در راهپیمایی  ۲۲بهمن اظهار داشت: مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال با شعور و بصیرت و آگاهی به مراتب بالاتر نسبت به سالها ی قبل حضور داشتند و یکی از دلایلی که دشمن در برابر ملت ایران ایستادگی کرده و اجازه پیشروی ندارد همین بصیرت و آگاهی مردم می باشد و طبق گزارش های دریافتی ما از مرکز حضور حماسی مردم نسبت به سالهای قبل ۲۰تا ۳۰درصد رشد داشته است .

وی درخصوص برگزاری گنکره شاخص شهید دانش آموزی دراستان افزود : در کل کشور بیش از ۳۶هزار دانش آموز شهید وجود دارند که یک چهارم شهدای کشور را تشکیل می دهند و در استان یزد نیز بیش از ۸۶۲شهید دانش آموز وجود دارد که نسبت به جمعیت استان این آمار در رده مناسبی قرار دارد.

سردار جمیری تصریح کرد: برای انتخاب شهدای شاخص دانش آموزی سراسر کشور همه استانها مدارک و مستندات خود را به سازمان مرکزی ارائه  می دهند و مر کز با توجه به این مدارک و مستندات شهید شاخص را در زمینه دانش آموزی انتخاب می کند. انتقال و ترویج فرهنگ شهید و شهادت و انتقال ارزش ها و آرمانها انقلاب بین دانش آموزان و نسل جدید مهمترین هدف این کنگره می باشد و رسانه های استان نیز باید برای انعکاس و انتقال این فرهنگ حضوری فعال داشته باشند .

وی خاطرنشان ساخت: در استان با توجه به مدارک و مستنداتی که داشتیم شهید محمد حسن ذوالفقاری کوچکترین شهید دانش آموز استان به عنوان شهید شاخص کشوری انتخاب شد و زندگی نامه این شهید در ۱۰استان کشور به صورت پایلوت  به عنون یک منبع درسی در کتابهای آمادگی دفاعی تدریس می شود .

 این مسئول ادامه داد: این شهید بزرگوار در محرم سال ۱۳۴۸متولد شد و درمحرم سال ۶۰ودر حالیکه ۱۲سال بیشتر نداشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  رونمایی از کتاب سین مثل سقا از مهمترین برنامه های این کنگره می باشد.

وی درخصوص معیارهای شهید شاخص گفت : شهید شاخص به کسی گفته می شود که خصوصیات خاصی داشته باشد زندگی نامه این شهدا حتما باید بررسی شود و این شهیدان الگویی بسیارخوب برای نسل جدید بخصوص دانش آموزان می باشد  نوع زندگی ، نحوه اعزان آنها ، زندگی نامه و دیگر خصوصیات شهید در این انتخاب موثر می باشد.

فرمانده سپاه الغدیر استان گفت : با توجه به خصوصیاتی که شهید ذوالفقاری داشت در کشور و در سال ۹۶این شهید بزرگور به عنوان شهید شاخص کشوی در رده دانش آموزی اتنخاب گردید.

وی ادامه داد : ما در دیداری که با خانواده این شهید گرانقدر داشتیم برای حضور آنها در این کنگره دعوت بعمل آوردیم و این گنکره با حضور دانش آموزان و معاون وزارت  آموزش و پررورش و  دیگر مسئولان استان و کشوری درتاریخ ۲۵بهمن با هدف آشنایی نسل جوان با اهدافها و  آرمانهای جنگ وانقلاب  برگزار می شود.

جمیری در خصوص آثار رسیده به دبیر خانه کنگره نیز اظهارداشت : فراخوانی ما ارائه دادیم از ۲۴استان کشور دانش آموزان مطالب و آثارخود را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند و در بخش تولید محتوا بیش از ۱۳نرم افزار موبایلی،۳۰۰۰عکس ، ۱۰۰دلنوشته و بیش از ۱۰۰ویدئو کلیپ به دبیرخانه این کنگره رسیده است  و تولیدات دیگری نیز توسط صداو سیمای یزد نیز تهیه شده که در این کنگره به نمایش در می آید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.