اراک- رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: بودجه مصوب سال جاری سازمان دارالقرآن الکریم کشور تاکنون تخصیص نیافته، در حالی که حوزه قرآنی نیز همانند سایر بخش ها نیاز به بودجه و اعتبار دارد.

عدم تخصیص بودجه سال جاری سازمان دارالقرآن کشور

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قره شیخ لو صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: اگر بتوانیم موضوع حفظ و توجه به قرآن کریم را در حوزه های علمیه و در میان طلبه های جوان ترویج دهیم، آثار بسیار ارزشمندی از این اقدامات در جامعه برجای می ماند که تحقق این هدف نیازمند اقدام جدی  مسئولان است.

وی افزود: مجموعه دارالقرآن کشور آمادگی هرگونه همکاری در زمینه اجرای فعالیت های قرآنی را دارد، همچنین در حال حاضر بسیاری از طلبه های حوزه های علمیه این ظرفیت را دارند که از آنها به عنوان اساتید قرآنی استفاده کنیم، اما متاسفانه این مساله آنگونه که باید در حوزه های علمیه مورد توجه واقع نشده است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم با انجام برخی از اقدامات قرآنی در استان مرکزی این منطقه را به منطقه نمونه ای کشوری در امر قرآنی مبدل سازیم، در چند سال اخیر به سبب مشکلات دولت و کمبود درآمدهای حوزه قرآن در مباحث بودجه ای با مشکلات جدی مواجه شده است.

قره‌شیخ‌لو تصریح کرد: مسئولان ما باید بدانند که حوزه قرآن نیز همانند سایر حوزه ها نیازمند سرمایه گذاری است و دولت باید به این مسئله توجه ای ویژه داشته باشد، تاکنون از مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب به عنوان بودجه فعالیت های قرآنی تخصیصی نداشته ایم.

وی ادامه داد: مجموعه قرآنی کشور برای رفع نواقص موجود از خیران قرآنی یاری طلبید زیرا نقش و حمایت مردمی می تواند این حوزه را از نوسانات موجود رها کند، همچنین استان مرکزی در حوزه فعالیت مجمع خیران قرآنی عملکرد بسیار مورد قبولی داشته است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور عنوان کرد: تریبون نماز جمعه می تواند قدرتی برای بیان این مسئله و آگاه سازی عمومی مردم از فعالیت های قرآنی و خیریه های موجود در این زمینه باشد زیرا حضور جدی مردم نقش بسیار موثری در این زمینه دارد.

قره‌شیخ‌لو بیان کرد: سرمایه گذاری و پیگیری خیران قرآنی می تواند بسیاری از این نواقص موجود را برطرف سازد، متاسفانه آنگونه که باید از امکانات موجود در سطح کشور در این عرصه استفاده نمی شود و این درحالی است که پنج تا شش هزار مدرسه قرآنی از جنس مردم در سطح کشور فعالیت دارند که متاسفانه بیش از ۹۵ درصد آنها با مشکلاتی اعم از فضای فیزیکی مواجه هستند.

وی ابراز داشت: در سطح کشور بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه وجود دارد که درخواست داریم مجوزی مبنی بر استفاده نیم وقت مجامع قرآنی از این فضاها صادر شود، همچنین فضای بسیاری از بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها و... آنگونه که باید مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ در این روند نیازمند یک بازنگری و همپوشانی هستیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.