۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
کد خبر: 588611

پرزیدنت « رودریگو دوترته » را این روزها در فیلمی می بینیم که روبروی قاچاقِ قُلدر فیلیپین، قد علم می کند و لکسوس و بی ام دبلیو و مرسدس و جگوار و آئودی را به خورد لودرهای قاتل می دهد!

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: و مقتدرانه می گوید این اقدام دولت، پیامی ست به قاچاقچیان. آنها باید بدانند که در یکصد و شانزدهمین سال تاسیس گمرک کشور، قاچاق باید متوقف شود.

تصویر این خودروهای لوکس لِه و لَورده و میلیون ها دلار برباد رفته، بی شک حدیث و حکایت شان بیشتر از این حرف هاست. مثلاً اینکه می خواهند بگویند خوب است اگر این راه باعث شود فرداها حجم قاچاق کالا چند برابر بودجه عمرانی کشور نشود! یا اینکه باید برای جلوگیری از اختلال در بازار قیمت و چند نرخی شدن اجناس وارداتی، گامی برمی داشتیم و برداشتیم!

و اضافاً اینکه برای کاهش توسعه قانون شکنی، جلوگیری از ورشکستگی صنایع داخلی و از بین بردن فرصت های شغلی و تعطیلی بنگاه ها، باید چُنان می کردیم.

قاچاق کالا جرم است و ستاد مبارزه وقتی حریف فعل و انفعالات غیرقانونی در کشور نمی شود و عوارض گمرکی اتفاق نمی افتد، راهی انگار نمی ماند جز اینکه مقام ارشد سرزمینی آسیایی دست به کار شود تا هیاهوی فرمانش از مرزهای جغرافیایی هم بیرون بزند.

پس دست بالای دست بسیار است و می شود سدها ساخت در برابر این آفت خطرناک اقتصادی... می شود با برنامه ای عملیاتی از کاهش و نزول درآمد دولتی کاست و مبارزه ای تن به تن و بی تعارف داشت با قاچاق...

که واردات طویل و عریض دارو و البسه و میوه و خودرو و الکترونیک و غیره، شوخی بردار نیست... قاچاق کالاهایی که مستقیم نفس تولیدات داخلی را به شماره می اندازند و کورسوی امید کارگران را برباد خواهند داد...

در فیلم معروف این روزها که مجری ارشد کشوری  شخصاً برای مبارزه، آستین ها را بالا می زند، ذهن را عجیب می کشاند تا قوانین وضع شده در مجازات آن دیار! تا حکایت متفاوتی که رئیس جمهوری متفاوت به پا می کند!

تا آنجا که قاچاقچیان فیلیپینی دیگر فهمیده اند روش های سختگیرانه تری در کار خواهد بود... حبس و جزای نقدی به جای خود، وقتی رفیقی قرار است خنجر از پشت بزند دیگر از روبرو زخم خوردن، چندان ناجوانمردانه محسوب نخواهد شد...!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.