۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 588629

مردم جشــن ۳۹ ســالگی انقلاب را با حماسه حضورشان با شکوه هرچه تمام تر برگزار کردند و ۲۲ بهمنی تماشایی را خلق کردند.

مسئولان مقام مردم را بشناسند

قدس آنلاین-مردم جشن ۳۹ سالگی انقلاب را با حماسه حضورشان با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کردند و ۲۲ بهمنی تماشایی را خلق کردند. این شاید یکی از دلایلی باشد که مرحوم امام در وصیت نامه تاریخی خود درباره این امت فرمود: «من با جرئت  مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی، می‌باشند»؛ زیرا با وجود انبوه تبلیغات و فضاسازی‌های سوء دشمن در ایجاد فضای یأس و سستی برای به وجود آوردن اشتباه محاسباتی در خواص و مسئولان جامعه و آدرس غلط دادن، خود به خطا رفته و مردم ما را نشناخته‌اند و گاه سخنان احمقانه‌ای بر زبان رانده‌اند. «الحمدلله الذی جعل أعدائنا من الحمقاء» بنابراین از دشمنان قسم خورده این ملت انتظاری نیست، اما مسئولان کشور باید مراقب باشند که از مردم عقب نمانند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مردم را درست بشناسند.
این دقیقاً همان نکته‌ای است که امام می‌فرمود: «ما نمی‌توانیم از عهده شکر نعمت وجود این ملت برآییم، لکن باید تا حد امکان شکرگزاری کنیم. شکرگزاری به این نیست که ما بگوییم «الحمدلله»، آن هم یک شکر است، شکرگزاری به این است که ما مقام این ملت را بشناسیم که حجت را بر ما این‌ها تمام کرده‌اند». در تعبیر حضرت علی علیه‌السلام نیز حضور حاضر و ناصر(مردم) حجت را تمام می‌کند و بنابراین در چنین شرایطی بار سنگینی بر دوش مسئولان قرار می‌گیرد. این حضور حماسی تجدید بیعت امت با آرمان‌های امام و رهبری است و بی تردید یکی از اساسی‌ترین آن‌ها اجرای عدالت و رفع تبعیض و مبارزه با ظلم و اژدهای هفت سر فساد است.
لازم است مسئولان قوای سه گانه از باید گفتن‌ها کم کنند و با روحیه جهادی و عمل انقلابی، گام‌های مؤثری در این مسیر بردارند و به صورت عملی از مردم قدردانی کنند.
وقت آن رسیده است که هر یک از مسئولان و مدیران، گزارشی شفاف از عملکرد خود و وضع معیشت خود و بستگان نزدیک شان در دوران مسئولیت ارائه دهند و از کاستی‌های خود عذرخواهی کنند و هر چه زودتر در رفع آن‌ها بکوشند و بیشتر در میان مردم و مانند مردم باشند و طبق فرمایش امیرالمؤمنین، حجاب‌ها را از میان خود و مردم بردارند.
۲۲ بهمن امسال نیز نشان داد مردم قهرمان ما با استقامت به راه خود ادامه می‌دهند و همچنان انقلابی هستند، اما به نظر می‌رسد برخی مدیران و نسل اولی‌های انقلاب یا خسته شده‌اند و یا خدای ناکرده از آن آرمان‌ها منحرف شده و آلوده به فساد و تبعیض گشته‌اند و یا اساساً پشیمان شده‌اند.
حضور حماسی و تماشایی مردم هرگز تأیید و رضایت از چنین اشخاص و کارگزاران نیست؛ زیرا مردم گله مندند، از مشکلات نظام بانکی، بیکاری، معضل آلودگی، ترافیک کلانشهرها و جاده‌ها، صنعت خودرو، قاچاق، برخی باندبازی‌ها و سیاسی کاری‌ها، ولنگاری‌های فرهنگی و تعطیلی قرارگاه‌های مرکزی فرهنگی و غیره، بنابراین حضور انقلابی مردم هشداری جدی به مدیران ناکارآمد، فاسد، خسته و پشیمان و اعطای فرصت مجدد به آن‌ها برای اصلاح خود و همراهی با موج خروشان ملت است و کسانی هم که عاجزند، به کناری روند قبل از آنکه توسط همین مردم رانده شوند. کار را به نسل سوم پر شور و با انگیزه و مؤمن و انقلابی واگذار کنند که اعتماد و امید رهبر انقلاب نیز به اینان بیشتر است و آینده نیز با داشتن چنین نسل پویا، درخشان و بالنده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.