زاهدان- فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: کنگره ملی شهدای سیستان‌ و بلوچستان به منظور بزرگداشت ۲هزار و ۵۶ شهید استان برگزار شد.

سیستان و بلوچستان ۲هزار و ۵۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین معروفی صبح امروز در کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان که با حضورسردار محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از مسئولان و مردم در مصلی قدس زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: مردم استان سیستان و بلوچستان افتخار دارند که وفادارترین مردم به نظام و انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه  شعار ما در این کنگره «وحدت و تقریب است»، افزود: مردم مرزدار استان سیستان و بلوچستان خاک را ناموس خود می دانند و از آن دفاع می کنند و خودشان امنیت را برقرار می کنند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار دارد که در این استان علاوه بر اینکه در راستای ایجاد امنیت تلاش می کند در راستای محرومیت زدایی واشتغالزایی و همچنین موضوعات فرهنگی نیز به این مردم خدمت می کند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای برگزاری این کنگره عظیم از دو سال قبل  برنامه ریزی های لازم شده است، گفت: این استان دو هزار و ۵۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: البته در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶ هزار شهید بومی و غیر بومی داریم اما به دلیل اینکه کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان متعلق به شهدای عزیزی است که خانواده های معظم شان در استان استقرار دارند، این کنگره برای بزرگداشت این دو هزار و ۵۶ شهید برگزار شده است.

وی بااشاره به اینکه جهاد و دفاع هنوز هم در سیستان و بلوچستان ادامه دارد، تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدای استان حرکتی عظیم در قالب کنگره ملی شهدای استان بود که از ابتدای دهه مبارک فجر آغاز شد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه این اقدام  برجسته و تاثیر گذار نقش مهمی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه ایفا می کند، بیان داشت: در این کنگره برای همه شهدا از جمله شهدای اهل سنت، اهل تشیع، شهدای ارتش، نیروی انتظامی و شهدای مردمی کتاب تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به تدوین ۳۲۵ برنامه دراین رابطه ادامه داد: جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به شهدای استان در قالب بانک جامع اطلاعاتی شهدا از جمله اقدامات انجام شده توسط این کنگره است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خوشبختانه امسال توفیق داشتیم که به واسطه برگزاری این کنگره میزبان یکی از بزرگترین برنامه های فرهنگی و عمیق کشور در استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.