قزوین_ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین از راه اندازی حوزه علمیه شهر الوند خبر داد.

حوزه علمیه شهر الوند راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام رضا کاظم لو صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران که در حوزه علمیه خواهران استان قزوین برگزارشد با بیان اینکه حوزه علمیه برای پاسخگویی به دغدغه‌های مقام رهبری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند تخصص‌های متفاوت است، اظهارداشت: ۶ کانون تخصصی با نام «حیات طیبه» در حوزه علمیه فعال است که فعالیت های مختلفی در آن دنبال می شود.

وی با بیان اینکه توانسته ایم در بخش های مختلفی از جمله حوزه های اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و تولیدات خانگی اقداماتی را انجام دهیم، افزود: کانون‌های یاد شده شامل یاوران نماز، تحکیم خانواده، تفسیر قرآن، اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب و ازدواج است که فعالیت آنها زیر نظر اساتید قم انجام می‌شود. 

مدیرحوزه های علمیه خواهران استان قزوین، کانون خادمان رضوی را از جمله سایر کانون های فعال این حوزه عنوان کرد و گفت: طلاب ما در زمینه کارآفرینی و تولیدات خانگی زیرگروه کانون اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند که اهداف این کانون‌ها آموزش متخصص برای همکاری با نهادهای مختلف استان در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی است؛ برنامه های فرهنگی مختلف از جمله نشست معارف فاطمی در ایام فاطمیه برگزار و آموزش تخصصی برای دانش آموختگان دوره کارشناسی در این دوره ارائه می شود.

کاظم لو گفت: حوزه علمیه از بین متدیان برای تحصیل حوزه علمیه دانشجو می پذیرد که این پذیرش به دو شیوه تمام وقت و پاره وقت صورت می گیرد و متولدین ۱۳۶۱ به بعد می‌توانند در آن ثبت نام کنند؛ در شرایط تمام وقت تمام  واحدها تحت نظر استاد گذرانده و در دوره پاره وقت کلاس‌ها بعدازظهر و بدون شرایط سنی برای بانوان برگزار می‌شود. 

وی به اهداف تحصیل در حوزه های علمیه خواهران پرداخت و گفت: تربیت بانوان عالمه، متعهد، انقلابی و بانوان دارای اثر، پرورش متخصصان کارآمد برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی، تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه به صورت مدرن و پرورش محقق و پژوهشگر از جمله این اهداف است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: ۵۰۰ مدرسه علمیه در کشور، سه مرکز در استان قزوین، یک مرکز هم در شهرستان های آبیک، تاکستان و بویین زهرا وجود دارد؛ پیش بینی می شود تا برای حوزه علمیه خواهران در شهر الوند تا مهرماه سال آینده دانشجو جذب کنیم.

کاظم لو خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج مرکز حوزوی در زمینه کارشناسی فعال بوده و در موسسه آموزش عالی حوزوی سه رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام با گرایش امامت درحال تدریس است و تا این لحظه پذیرش سطح سه کارشناسی ارشد از حوزه علمیه صورت می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: ۱۴۰۰ نفر طلاب در حال تحصیل و ۴۰۰ نفر دانش آموخته خواهر در این استان فارغ التحصیل هستند از این آمار، حدود ۱۲۵۰ کارشناسی و مابقی ‌کارشناسی حضور دارند.

وی اضافه کرد: هدف ما این بوده که درخصوص آسیب های اجتماعی فعالیت کنیم که البته در این زمینه اقداماتی در حوزه های مختلف انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.