رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید به مدیریت شهری اتهام مخالفت با فرهنگ دینی زده شود و نه به جامعه مذهبی اتهام رانتخواری، اینگونه رویکردها بجای حرکت به سمت وحدت، شکاف اجتماعی را در جامعه عمیق‌تر می‌کند.

اتهام رانت‌خواری‌ به جامعه نزنیم/تکالیف قانونی مدیریت شهری بر زمین مانده است

به گزارش قدس آنلاین، محسن هاشمی در چهل و پنجمین جلسه شورای شهر گفت: اصلاح نظام مدیریت مالی و تامین وتخصیص اعتبارات شهرداری ومدیریت شهری تهران، فرایندی پیچیده وحساس است که از یکسو باید هدفمند و با سرعت وشتاب مناسب باشد.

وی افزود: همچنین باید حساب شده باشد تا به بی ثباتی ساختار و آسیب دیدن امنیت روانی کارکنان و فعالان در حوزه شهرداری نیانجامد و سرمایه اجتماعی مدیریت شهری را دچار خدشه وکاستی نسازد.

هاشمی گفت: بنابراین دامن زدن به انتظارات که نظام مالی مدیریت شهری بصورت دفعی و یکشبه اصلاح شود، تنها به سرخوردگی جامعه و افزایش شکاف شهروندان ومدیریت شهری می انجامد، اصلاحات باید مستمر وگام به گام باشد.

رئیس شورای شهر گفت: سیاست شورای پنجم و مدیریت شهری تهران، ساماندهی اعتبارات فرهنگی و اجتماعی و شفاف سازی در تامین وتخصیص بودجه است و این سیاست نباید به مخالفت با فعالیتهای مذهبی در سطح شهر تعبیر گردد.

وی ادامه داد: قانون، تکالیف و وظایف دستگاههای مسئول را در حیطه فعالیت خود مشخص کرده و متاسفانه اکنون بسیاری از وظایف و تکالیف قانونی مدیریت شهری بر زمین مانده است که باید این فعالیتها را اولویت بندی نموده وبراساس منابع و اعتبارات، پیگیری گردد.

هاشمی تصریح کرد: در این میان نباید به مدیریت شهری اتهام مخالفت با فرهنگ دینی زده شود و نه به جامعه مذهبی اتهام رانتخواری، اینگونه رویکردها بجای حرکت به سمت وحدت، شکاف اجتماعی را در جامعه عمیق تر می کند.

وی افزود: مشکلات ساختاری در نظام بودجه نویسی و تامین منابع وهزینه کرد شهرداری تهران است که طبیعتا این ساختار ظرف چندماه قابل جایگزینی نیست و به همین دلیل کار شورا در بررسی و اصلاح لایحه بودجه و راستی آزمایی اعمال سیاست های مدیریت شهری در بودجه کار را دشوار می کند و به نتیجه رسیدن آن، تلاش بیشتر اعضای شورا ومسئولان شهرداری و صبوری بیشتر افکار عمومی را می طلبد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.