رئیس پلیس پایتخت از عملیات مأموران پلیس آگاهی تهران و انهدام ۲۹ باند سرقت به عنف، زورگیری، کیف‌قاپی، سارقان منزل و خودرو و همچنین جعل و کلاهبرداری خبر داد.

زمین‌گیری اعضای ۲۹ باند سرقت، زورگیری و جعل و کلاهبرداری/ آغاز به کار گشت ویژه پلیس برای خریدهای پایانی سال

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت به مرحله جدید عملیات مأموران پلیس آگاهی پایتخت در ۴۸ ساعت گذشته اشاره و اظهار داشت: بعد از دو هفته کار اطلاعاتی طی دو روز کار عملیاتی، مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ توانستند ۱۰ باند سارقان به عنف، ۱۰ باند متشکل از سارقان به عنف، زورگیران، کیف‌قاپان، گوشی‌قاپان را منهدم کنند و اعضای چهل نفره این باندها را دستگیر کنند. 

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: انهدام ۹ باند سارقان منازل، اماکن و مغازه‌ها و دستگیری ۳۶ نفر، انهدام ۷ باند سارقان خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو و دستگیری ۲۹ نفر و همچنین انهدام ۳ باند جعل و کلاهبرداری و دستگیری ۱۷ نفر از جمله دستاوردهای این عملیات بوده است. 

وی با اعلام این نتیجه که در عملیات فوق ۲۹ باند شناسایی و منهدم شده‌اند، از دستگیری ۱۷ نفر از محکومان متواری که با مرخصی یا بدون مرخصی به زندان مراجعه نکرده بودند خبر داد. 

سردار رحیمی از دستگیری ۱۳ نفر از اعضای یک شرکت هرمی که با وعده‌های استخدامی و فعالیت‌های اقتصادی تعدادی از شهروندان را فریب داده بودند، گفت: اعضای این باند به شرکت‌های هرمی و گلدگوئیستی که در یکی از مناطق شمالی تهران مشغول به کار بودند شناسایی و دستگیر شدند. 

این مقام ارشد پلیس پایتخت به طرح ویژه مأموران انتظامی تهران بزرگ با توجه به ایام پایانی سال و آغاز خریدهای نوروزی مردم اشاره و اعلام کرد: برای کنترل و جلوگیری از سرقت، کیف‌قاپی، کش‌روی و گوشی‌قاپی مأموران پلیس کلانتری، یگان امداد و پلیس آگاهی در برنامه‌ای ویژه در مراکز خرید حضور فعال خواهند داشت. 

این مقام ارشد پلیس پایتخت در خصوص ساعت کار صنوف اعلام کرد: معمولاً در ماه پایانی سال همراهی با صنوف بیشتر خواهد شد و این تأکید به پلیس اماکن و مأموران انتظامی ابلاغ شده که همکاری و همراهی و کمک ویژه در واحدهای صنفی داشته باشند. 

سردار رحیمی در پاسخ به سؤال فارس در خصوص تمهیدات پلیس برای ترافیک روزهای پایانی سال اعلام کرد: از بعدازظهر تا پاسی از شب در محدوده ساعت ۲۲ ترافیک به شدت افزایش می‌یابد؛ البته ما برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و حتی خیابان‌های غیراصلی را نیز در دستورکار خود داریم تا بتوانیم با چینش نیروها، تسهیل در تردد و رفت و آمد شهروندان را شاهد باشیم. 

وی گفت: در برخورد توقف غیرمجاز و هر نوع مانعی که باعث ایجاد ترافیک در معابر شود به طور ویژه و خاص در دستورکار است. 

سردار رحیم یاز خانواده ها درخواست کرد که برای خریدهای شب عید حتما ضوابط ترافیکی را رعایت کنند؛ حتی‌المقدور خودروهای خود را در پارکینگ پارک کنند؛ یا صبح‌ها برای خرید اقدام کنند یا از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند. 

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سؤال دیگری در این مورد که آیا با سیستم حمل و نقل عمومی، اتوبوسرانی و مترو در این باره هماهنگی شده یا نه، گفت: یک مقدار گله از تاکسیرانی در برخی نقاط شهر داریم، برخی جاها مجبور می‌شویم به علت حجم بالای مسافر در برخی میادین، به همکارانمان دستور دهیم تا ماشین‌های عمومی را متوقف کنند چرا که می‌بینیم که شهروندان ساعت‌های زیادی را منتظر تاکسی می‌مانند. 

وی از سیستم حمل و نقل عمومی درخواست کرد که با توجه به آنکه حجم مسافرت‌های درون‌شهری افزایش یافته است، برای تسهیل در تردد شهروندان برنامه‌ریزی و اقدام کنند. 

این مقام ارشد پلیس پایتخت در خصوص عملکرد مأموران پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: مأموران ما موفق به کشف محموله‌های مختلفی از قاچاق شامل پوشاک، داروهای بدنسازی، سی‌دی‌خام، سیگار، کفش و لوازم خانگی شدند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه ۶ میلیارد تومان است. 

وی ادامه داد: یک باند سه نفره شناسایی و منهدم شد که اقدام به قاچاق گوشی‌های تلفن همراه از جنوب کشور می‌کرد؛ از اعضای این باند ۹۰۰ دستگاه گوشی کشف و ضبط شد. 

سردار رحیمی در خصوص سارقان دستگیرشده در این طرح اعلام کرد: ۸۲ نفر سارقان یعنی ۶۱ درصد آنها دارای سوابق کیفری هستند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.