مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از ابلاغ دستور موقت توقف اجرای مصوبه هیئت دولت در خصوص تعرفه واردات خودرو خبر داد و گفت: دستور دیوان به معاونت حقوقی هیأت دولت ابلاغ شده است.

دستور موقت کاهش تعرفه واردات خودرو به هیئت دولت ابلاغ شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن قائمی نسب درباره حکم دیوان عدالت اداری با موضوع افزایش تعرفه خودرو اظهار کرد: دستور موقت توقف مصوبه هیئت وزیران درباره افزایش تعرفه واردات خودرو بر اساس ماده ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری صادر شده و طبق ماده ۳۹ آئین دادرسی سازمان ها ،ادارات-هیأت ها و ماموران طرف شکایت پس از صدور و ابلاغ دستور موقت مکلفند طبق دستور عمل کنند. و اگر عمل نکنند مستنکف محسوب می شوند که در این صورت تبعات قانونی دارد.

وی درباره ادعای یکی از وزرا مبنی بر این که هنوز دستور موقت دیوان ابلاغ نشده و من ندیده‌ام، گفت: مصوبه افزایش تعرفه واردات خودرو مربوط به هیئت وزیران است و طبعاً آراء و دستورات دیوان عدالت اداری به مراجع مربوطه ابلاغ می‌شود که در این موضوع نیز دستورموقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تعرفه واردات خودرو مصوب دی‌ماه هیئت دولت به معاونت حقوقی هیئت دولت ابلاغ شده است.

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری با اشاره به این که رسیدگی به مصوبات هیئت وزیران در صلاحیت هیئت عمومی دیوان است تأکید کرد: صدور دستور موقت درباره مصوبات هیئت وزیران در صلاحیت شعب دیوان است و معنی دستور موقت توقف تمام عملیات اجرائی مصوبه مورد شکایت تا تعیین تکلیف نهایی در هیئت عمومی دیوان است .

قائمی نسب درباره زمان رسیدگی به موضوع تعرفه خودرو در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نیز گفت: بر اساس قانون شعبه صادر کننده دستور موقت پس از صدور دستور موقت، برای رسیدگی به اصل موضوع، پرونده مربوطه را به هیئت عمومی ارسال می‌کند و هیئت عمومی هم طبق تشریفات و سازوکارهای خاص خود تبادل لایحه انجام می‌دهد و در کمیسیون تخصصی با دقت رسیدگی می شود و اگر اکثریت مطلق اعضای کمیسیون تخصصی رأی به ورود شکایت دادند موضوع جهت تصمیم نهائی برای طرح در جلسه هیئت عمومی همراه با نظر هیئت تخصصی ارسال می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.