شیراز- مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس از تشییع و تدفین ۱۸ شهید گمنام در فارس در ایام شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد.

آیین تشییع و تدفین ۱۸ شهید گمنام در فارس برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا گرامی ظهر سه شنبه در نشستی خبری گفت: مراسم استقبال از ۱۸ شهید گمنام روز شنبه ۲۸ بهمن ساعت ۷.۳۰ صبح از فرودگاه شهید دستغیب برگزار می شود و پس از آن این شهدا به معراج شهدا منتقل می شوند.

وی افزود: بر اساس درخواست ها شهدا در مراسم پیش بینی شده حضور می یابند و روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تشییع شهدا از چهارراه شاهزاده قاسم(ع) به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خواهد بود و در همان روز همزمان با نماز مغرب و عشا، مراسم وداع با این شهدا در حرم مطهر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بار دیگر حضور شهدای عزیز گمنام فضای کشور و استان را متحول می کند و تلاش هایی که در کمیته جستجوی مفقودین داشتند باعث تفحص این شهدا شده است، اظهار داشت: در ایام دهه فاطمیه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در یکصد نقطه کشور، این شهدا تشییع و تدفین می شوند.

گرامی در عین حال حضور مردم را در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال پیامی برای مسئولین دانست که این ملت پای انقلاب اسلامی ایستاده اند مورد اشاره قرار داد و  با اشاره به اینکه ۱۲ برنامه وداع در سطح مساجد شیراز و در شهرستان ها بیش از ۳۰ مراسم وداع برگزار می شود، اظهار داشت: این شهدا در شهرستان های استهبان، سروستان، نی ریز، اقلید و آباده تشییع می شوند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه ۲ شهید در دانشگاه آزاد شهرستان استهبان دفن می شوند که ۲۳ و ۱۷ ساله هستند که مربوط به عملیات های «رمضان» و «خیبر» هستند، اضافه کرد: ۲ شهید در شهر رونیز استهبان تدفین می شوند که مربوط به عملیات های «خیبر» و «والفجر ۸» هستند که ۲۹ و ۳۰ ساله بودند.

گرامی اعلام کرد: ۲ شهید در ایج استهبان مربوط به عملیات های «رمضان» و «کربلای ۴» هستند که ۲۶ و ۲۰ ساله بودند؛ ۲ شهید در کوهنجان سروستان مربوط به عملیات های «رمضان» و «بدر» که ۲۷ و ۲۴ ساله بودند، دفن می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲ شهید در شهر دژکرد شهرستان اقلید تدفین می شوند که مربوط به عملیات «رمضان» ۱۹ ساله و «کربلای ۴» ۲۳ ساله هستند، افزود: ۲ شهید در شهر حسن آباد اقلید مربوط به عملیات های «رمضان» و «کربلای ۴» دفن می شوند که ۲۲ و ۲۶ ساله بودند، افزود: ۲ شهید در پادگان امام سجاد (ع) اقلید مربوط به عملیات های «کربلای ۴» و «رمضان» دفن می شوند که ۲۶ و ۱۷ ساله بودند.

این سرهنگ سپاه همچنین گفت: ۲ شهید در آباده طشت نی ریز تدفین می شوند که مربوط به عملیات های «رمضان» و «کربلای ۴» هستند که ۲۵ و ۳۲ ساله بودند و ۲ شهید در پادگان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان آباده دفن می شوند که مربوط به عملیات «والفجر ۱» هستند که ۲۴ و ۱۶ ساله بودند.

گرامی افزود: در روز ۳۰ بهمن جاری در شهرستان های یاد شده مراسم وداع با این شهدا برگزار می شود و به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مطابق با اول اسفند ماه ساعت ۹ صبح همزمان در نقاطی که گفته شد مراسم خاکسپاری انجام می شود.

وی تعداد شهدای گمنام دفن شده در فارس ۳۴۴ شهید عنوان کرد و افزود: در ۱۰۷ نقطه استان تدفین شده اند که تعداد ۱۸ شهید و ۹ نقطه به این تعداد در روز یکم اسفند ماه اضافه می شود.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، نمادهای شهدای معالی آباد و  دانشگاه فرهنگیان به این مناسبت به بهره برداری می رسد و در برخی از نقاط استان که المان ها آماده شده است افتتاح خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.