مسعود آب‌پرور کارگردانی است که بعد از سال‌ها تجربه کارگردانی، چندی پیش بار دیگر بازیگری را در قالب نقشی خاص در سریال « ستارخان» تجربه کرد.

نخواستم از رفاقت با کارگردان سوءاستفاده کنم

قدس آنلاین-مسعود آب‌پرور کارگردانی است که بعد از سال‌ها تجربه کارگردانی، چندی پیش بار دیگر بازیگری را در قالب نقشی خاص در سریال «ستارخان» تجربه کرد.

او در خصوص حضورش در کسوت بازیگر در این سریال توضیح داد: من سی سال پیش زمانی که دانشجو بودم، یک بار به عنوان بازیگر در برابر دوربین حاضر شدم و اتفاقاً برای آن نقش جایزه هم گرفتم، منظورم این است که در زمینه بازیگری، بی‌تجربه نیستم و سال‌ها هم هست که در این زمینه فعالیت دارم.

این کارگردان درخصوص چگونگی حضور در این مجموعه تلویزیونی توضیح داد: مدت‌ها بود که دوستان زیادی اصرار داشتند که دوباره در برابر دوربین حضور داشته باشم و بازی کنم ولی زمانی که برای حضور در سریال تلویزیونی «ایراندخت» از من دعوت شد، محمدرضا ورزی کارگردان این اثر، به من گفت که مدت‌هاست که بر روی تو تمرکز داشته‌ام و نقش مناسبی هم برایت در نظر گرفته‌ام، پس باید حتماً در این سریال با ما همکاری داشته باشی و اینچنین بود که برای حضور در این مجموعه تلویزیونی مجاب شدم.

وی در توضیح نقشش و پاسخ به این سؤال که حضور مقابل دوربین به عنوان بازیگر آنهم بعد از سال‌ها کارگردانی کار سختی نبود، افزود: من دراین کار یک شخصیت فرانسوی را ایفا می‌کنم که مابه ازای بیرونی ندارد و زایده  ذهن نویسنده است البته این را هم می‌دانید که ما کارگردانان زیادی را داریم که در حوزه بازیگری فعال هستند. نمونه‌اش داریوش فرهنگ، مهدی فخیم‌زاده، مانی حقیقی، همایون اسعدیان، سعید ابراهیمی‌فر، محمد علی نجفی، پیمان معادی و...

وی ادامه داد: به هر شکل، من نمی‌دانم این دوستان چگونه با این چالش مواجه می‌شوند ولی خود من خیلی تلاش نداشتم که در برابر دوربین به عنوان بازیگر حضور پیدا کنم  و سعی کرده‌ام کار خودم را انجام دهم و اصلاً هم  کار سختی برای من نبوده است و نخواسته‌ام احیاناً از رفاقتی هم که با کارگردان دارم سوءاستفاده کنم. به همین دلیل همه سعی من در این مجموعه تلویزیونی این بوده است که جلوی دوربین، فقط یک بازیگر باشم و پا را از این حیطه بیرون نگذارم.

این کارگردان با اشاره به اینکه نقشش در این سریال یک نقش فانتزی است، درباره سختی‌های ارائه یک نقش فانتزی توضیح داد: من در این مجموعه تلویزیونی حضور داشتم تا یک شخصیت را خلق کنم وهمین برایم جذاب بود ولی به هر شکل وقتی شما قراراست یک نقش فانتزی را که ما به ازای بیرونی هم ندارد، بازی کنید؛ ساخت و ساز آن نقش کاملاً دست شماست و به همین دلیل خیلی واقع‌نمایی نیاز ندارد و این مسئله، از جنبه‌ای سخت و از جهتی هم خیلی آسان است. دراین گونه آثار تاریخی فقط کافی است همه حواست به مجموعه و البته بازی بقیه باشد. این نقش برای من تجربه لذت بخشی بود چون در آن مدت از همه دغدغه‌های کارگردانی به دور بودم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.