ستادکل نیروهای مسلح ترکیه از حمله جنگنده‌های این کشور به مواضع گروهک پ.ک.ک در شمال عراق خبر داد.

حمله جنگنده‌های ترکیه به مواضع گروهک پ.ک.ک در شمال عراق

به گزارش قدس آنلاین، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش ترکیه در جریان عملیات برفراز آسمان عراق، ۱۶ هدف از گروه تروریستی پ. ک.ک در شمال این کشور را هدف قرار دادند.

ارتش ترکیه شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این عملیات هوایی روز دوشنبه و علیه مواضع گروهک تروریستی پ. ک.ک در منطقه «سینات هفتانین» در شمال عراق انجام شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در جریان این عملیات، ۱۶ هدف از گروه پ. ک.ک شامل سنگر، مخفی‌گاه، انبار مهمات و تجهیزات نظامی نابود شدند.

ارتش ترکیه می‌گوید تروریست‌های پ. ک.ک قصد داشتند از مراکز مذکور، عملیاتی علیه نظامیان ترکیه در منطقه انجام دهند.

نیروی هوایی ترکیه از جولای ۲۰۱۵ و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ. ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران می‌کند.

گروه پ. ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت. طبق آمار دولتی، تا کنون بیش از ۴۰هزار نفر در جریان عملیات‌های پ. ک.ک جان خود را از دست داده‌اند.

این حملات هوایی به مواضع پ. ک.ک در شمال عراق در حالی انجام می‌شود که ارتش ترکیه با کمک عناصر مسلح گروهک ارتش آزاد، عملیاتی را تحت نام «شاخه زیتون» در شمال سوریه و با هدف پاکسازی شهر «عفرین» از شبه‌نظامیان کُرد از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.