زاهدان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت : سومین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان و عشایر کشور با شعار «مناطق روستایی و عشایری ، کانون تولید و ارزش آفرینی» ، به مدت چهار روز از ۱۵ لغایت ۱۸ اسفندماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

 سومین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان و عشایر  کشور برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، باقر کرد امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه ضمن تأکید بر حضور فعال و پررنگ استان اظهار داشت: با توجه به کسب رتبه برتر استان سیستان و بلوچستان در دومین دوره نمایشگاه توانمندیهای روستائیان و عشایر در سال گذشته ، انتظار می رود با همکاری دستگاههای اجرایی و فرمانداریهای استان این توفیق در سالجاری مجدد تکرار شود.

وی این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای معرفی فرهنگ ، هنر و آداب و رسوم استان دانست که باید دستگاههای اجرایی مرتبط در این زمینه تلاش کنند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار داشت : در گذشته فعالیتهایی همچون برگزاری هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان به صورت پراکنده انجام شده اما برگزاری این نمایشگاه به صورت متمرکز و گردهمایی همه استانها ، شرایط بسیار ایده آلی برای معرفی توانمندیهای کشاورزی ، صنعتی ، معدن ، گردشگری ، صنایع دستی و بوم گردی در سطح ملی است .

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری نیز در این جلسه از تشکیل کمیته های مختلف برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد و افزود : امسال تیمی متشکل از ۳۳۰ نفر از استان در بخشهای مختلف در این نمایشگاه حضور خواهند یافت .

آرش جمالزهی افزود : سالن شماره هفت نمایشگاه با ۲۳ غرفه در اختیار استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که ۱۹ شهرستان استان در قالب ۱۹ غرفه پتانسیل های خود را به نمایش خواهند گذاشت .

وی تصریح کرد: همچنین غرفه معرفی قابلیت ها و توانمندیهای سرمایه گذاری استان و ۲ خانه نمادین ، یکی از سیستان و دیگری از بلوچستان در سالن جداگانه برپا خواهد شد .

جمالزهی ، اعزام ۱۰ گروه موسیقی محلی برای اجرای موسیقی زنده را از دیگر برنامه های این نمایشگاه عنوان کرد.

وی افزود : این نمایشگاه دارای بخشهای مختلفی از جمله : نمایشگاه محصولات توانمندیهای استانی و شهرستانی ، روستای نمادین ، ایل نمادین و چادرهای عشایری ، نمایشگاه نوآوری و ایده های ملی ، بخش بین المللی ، کارگاههای آموزشی ، نمایشگاه عکس و سالن پخش فیلم و مراسم های آیینی و بازیهای بومی و محلی خواهد بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.