قزوین_ مسئول شبکه جوانان آستان قدس رضوی استان قزوین از اعزام ۱۲۰ دانش آموز این استان در راستای اجرای طرح زائران مهر خبر داد.

۱۲۰ دانش آموز قزوینی به مشهد مقدس اعزام شدند

ساسان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اجرای طرح «زائران مهر» اظهار داشت: باتوجه به منشور  ابلاغی مقام معظم رهبری در حکم تولیت معزز آستان قدس رضوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دستور موکد معظم له در خصوص خدمت به زائرین مناطق محروم و نظر به برگزاری اردوهای زائران مهر، این اردو با هدف بستر سازی و فراهم آوردن امکان زیارت حریم قدسی حضرت رضا (ع) ویژه دانش آموزان نخبه، مناطق محروم یا زیارت اولی در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم توسط شبکه جوانان رضوی استان قزوین در این استان اجرا می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان نخبه، زیارت‌اولی و دانش‌آموزانی که به دلیل مشکلات اقتصادی توان پرداخت هزینه سفر را ندارند در قالب طرح زائران مهر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

مسئول شبکه جوانان آستان قدس رضوی استان قزوین ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، ۱۲۰ نفر از دانش‌آموز پسر و دختر ( ۷۰ نفر دختر و ۵۰ نفر پسر) در قالب ۲ کاروان از سه شنبه ۲۴ بهمن ماه سال جاری به مدت سه روز از شهرستان قزوین و شهر اقبالیه به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شدند.

کرمی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در طول سفر تصریح کرد: برگزاری حلقه‌های معرفتی، بازدید از نمایشگاه های فرهنگی، بازدید از موزه و مراکز فرهنگی آستان قدس رضوی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سفر است.

این مسئول عنوان کرد: هر کاروان زائران مهر دارای یک مسئول کاروان، یک روحانی و دو مربی بوده که در طول سفر همراه دانش‌آموزان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.